Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Szép profitot hozott a Duna Aszfalt és a már új néven futó egykori Közgép is, de azt érzik a tulajdonosok, hogy rossz idők vannak az építőiparban, egy fillér osztalékot sem vettek ki ebből a két vállalatból.
750 millió forint nyereséggel zárta a céges beszámoló szerint 2023-at a Duna NRG – valószínűleg ez a név nem sokat mond az átlagembernek, az ellenben annál többet, hogy ez a cég volt tavaly november előtt a legendás Közgép. A NER és a Simicska-birodalom egykori központi cége néhány kanyar után már Szíjj László tulajdonában van, és ugyan a sikeressége a közelében sincs a tíz évvel ezelőttinek, néhány száz milliós profitot már évek óta stabilan hoz.
A 750 millió forintos profit ahhoz képest elenyésző, hogy a Simicska-korszak végén, 2014-ben még 4,3, 2015-ben pedig 13 milliárd forint volt az éves nyereség, onnan esett a G-nap után 2018-ban egészen 30 millióra. Utána azonban az új tulajdonosi kör már újra vastagon nyereségessé tette. Igaz, ők is érzik, hogy nehéz idők járnak az építőiparra: a profithoz nem nyúltak hozzá, egy fillért sem vettek ki belőle osztalékként, hanem az egészet eredménytartalékba helyezték.
Így tettek a Szíjj-féle cégcsoport központi vállalatánál, a Duna Aszfaltnál is. Ott 1,7 milliárd forint lett az éves profit 2023-ban, ezt a pénzt szintén egy az egyben eredménytartalékba helyezték.
Szíjj László tavaly az Indexnek adott interjújában beszélt a cége sikereiről:
Szeretik rám azt mondani a sajtóban, hogy közbeszerzéseken szerezte meg, növelte, hizlalta a vagyonát… De bárki jöhet közbeszerzésre, ajánlatot tehet… Nem gondolom, hogy szégyenkeznem kellene azért, mert a Duna Group képes a nemzetközi vetélytársak előtt megnyerni jelentős méretű tendereket.
Ugyanebben az interjújában tette hozzá azt, hogy Simicska Lajossal egyszer találkozott életében, az alapján nem tud rá rosszat mondani, ami pedig az üzletet illeti, „a Közgép egy fontos állomás volt, mert amikor a hídépítési projektek elindultak, szükség volt egy acélgyártási képességre, ami ott már megvolt. A Közgép egy szükséges és jó eszköz volt a portfóliónk bővítéséhez”.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Időre kell a vécét sikálni, elképzelni nem tudtam, hogy van ilyen – mondta a HVG podcastjában Pukli István egykori gimnáziumigazgató, a magyar oktatás reformjáért harcoló Tanítanék mozgalom egyik arca, aki jelenleg Dániában takarítja mások otthonát.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
Tusványoson Semjén beszélt Majkáról és arról is, mire számít, ha esetleg hatalomra kerülnek Magyar Péterék.
A katasztrófavédelem több tanácsot is adott a várható rossz idő miatt.
Az ízlés és kulturális érték másodlagos, szakmányban öntik újra betonból a várakat, rokoni beruházásoknak sokszor jár a kiemelt gazdasági jelentőség, műemlékvédelmi szempontok nélkül.