254 millió forintot utalt vissza tévesen az Apple egy magyar ügyfelének

Azok után, hogy számos magyar ügyfelétől tévesen vont le az Apple, hiba csúszott a kártalanításba is.

  • hvg.hu hvg.hu
254 millió forintot utalt vissza tévesen az Apple egy magyar ügyfelének

254 millió forintot utalt vissza az Apple egy magyar felhasználó Apple Pay mobilfizetéses és mobiltárca szolgáltatásban regisztrált kártyájára egy szerkesztőségünkhöz eljuttatott képernyőfotó szerint, miután a cég elkezdte visszafizetni a múlt héten a felhasználóktól tévesen levont összegeket. Csakhogy a képet beküldő olvasónk számláján nemhogy több százmillió forint, hanem semmilyen összeg nem volt a téves tranzakciók előtt – úgy látszik tehát, nem csak a levonásokba, de a visszafizetésekbe is hiba csúszott.

Olvasónktól – más érintettekhez hasonlóan – több részletben vont le tévesen néhány ezer forintos összeget az Apple Pay, összesen 7169 forint értékben. A képernyőfotók tanúsága szerint nem sokkal később már az ő számlájára érkezett pénz, de nem a levont összeg, hanem 84 623 371 forint, majd ezt követte még két ugyanilyen utalás, így összesen 253 870 113 forintot kapott a kép küldője tévesen az Apple-től.

olvasói fotó

A tévesen visszaküldött összeget egy óra elteltével zárolták, majd levonták a számláról, de az abból levont tranzakciókat is visszatérítették. “A végén minden olyan lett, mint az egész ügy előtt, csak megkaptam a jogos visszatérítésemet” – írta olvasónk.

olvasói fotó

Mint arról a múlt héten beszámoltunk, az Apple Pay számos magyar felhasználótól tévesen vont le pénzt. Volt, akitől csak 899 forintot vontak le, de olyan érintett is akadt, akinek öt perc alatt végrehajtott több tucat tranzakció során 550 ezer forinttal csökkent az egyenlege. Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) tájékoztatása szerint összesen 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben.

Az MNB szombaton felszólította a hazai bankokat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az érintettek kártalanítását. Az OTP Bank aznap arról tájékoztatta az ügyfeleit, hogy az Apple napokon belül megkezdi a levont összegek visszafizetését, vasárnap pedig megtörtént a Gránit Bank ügyfeleinek kártalanítása, de az Apple a CIB és az MHB ügyfeleinek is elkezdte visszautalni a jogtalanul levont pénzt.

Kedd reggel pedig már arról tájékoztatott az MNB, hogy a legtöbb károsult visszakapta a pénzét. Annak, aki még mindig vár a visszatérítésre, a jegybank azt tanácsolta, hogy azonnal forduljanak számlavezető bankjukhoz.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.