szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tárcavezető maximális szigort vár el a folyamatban lévő 13 ellenőrzésnél.

“Felháborító és elfogadhatatlan, hogy az utasokat érzéketlenül, szinte csomagként kezelik” – mondta az Igazságügyi Minisztérium közleménye szerint Tuzson Bence tárcavezető. “Nem fordulhat elő, hogy a szolgáltatók bizonyos esetekben az emberi minimumot sem képesek teljesíteni… A fogyasztóvédelmi vizsgálatokat végző kollégákat arra utasítottam, hogy a lehető legszigorúbban járjanak el az esetek kapcsán” – idézi a minisztert a közlemény.

Ha a fogyasztóvédelmi hatóságok szabálysértést állapítanak meg, a bírság mértékét tekintve a kkv-nak nem minősülő vállalkozásokkal szemben – súlyos jogsértés esetén – 1 millió forinttól a vállalkozás nettó árbevételének 5 százalékáig, de legfeljebb 650 millió forintig terjedő bírságot is kiszabhatnak.

Jelenleg 13 hatósági ellenőrzés van folyamatban 5 légitársasággal szemben. Ezek az Eurowings, a Ryanair, a Sun Express, a Tailwind Airlines és a Wizz Air. Az ellenőrzés során, annak részeként, a hatóság tájékoztatást és adatokat kér be a vizsgált késések és törlések kapcsán a légitársaságoktól. Ezen adatszolgáltatások jelenleg is folyamatban vannak – közölték.

Arról, hogy miért alakulnak ki gyakran jelentős késések a légi közlekedésben, itt írtunk részletesen:

Káosz a légi közlekedésben: nincs más megoldás, csak felkészülni rá

Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?

A kormány egy ideje kiemelt kérdésként kezeli az ügyet, Nagy Márton miniszter nemrég szőnyeg szélére állította a légiirányításért felelős HungaroControl vezetőjét. A ferihegyi reptéren tartott sajtótájékoztatón pedig arról beszélt, hogy a magyar légtérhasználati díj túl alacsony, ezért nagy a tranzitforgalom. Arra utalt, hogy ebben az EuroControl is ludas, mert enged a légitársaságok lobbijának.

A honvédelmi tárcánál májusban rendelettervezet is íródott arról, hogy tartalékosokkal kellene feltölteni a létszámhiánnyal küzdő légiirányító-állományt.

Katonákkal pótolhatják a légi irányítókat is a tanárok és a járművezető-oktatók után

Tűzoltó leszel s katona – írta József Attila, és a katonákat, ha tűzoltóként nem is, de egy sor más hiányszakmában alkalmazná a kormány. Már most is átvezényelhetők tanárnak, folyik a járművezető-oktatóvá átképzésük, és egy minisztériumi tervezet szerint az önkéntes tartalékos katonák légi irányítókként is bevethetők lennének – akár gyakornokként is, ha valaki közben figyel rájuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!