Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A járművek 60 év szolgálat után nyugdíjba mennek, de a társaság most négyet felújít és ismét hadrendbe állít.
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV-menetrendekről. Nem lesz járatritkítás, és nem lesz kevesebb férőhely sem. Jövőre is ugyanannyi HÉV, ugyanolyan gyakran, ugyanakkora kapacitással közlekedik majd, mint idén. Ehhez a menetrendi flotta rendelkezésre áll, de tudjuk, a karbantartást fel kell gyorsítanunk. És pontosan ezt is tesszük: felújítjuk, és újból szolgálatba helyezzük a forgalomból hosszabb ideje kivont járműveket
– közölte hétfő délutáni Facebook-posztjában Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Ez csak az írott szöveges felvezetés, mert Hegyi videót is csatolt a bejegyzésben, melyben arról is beszél, hogy a 60. életévüket elért HÉV-szerelvények nem közlekedhetnek tovább, „a 60. születésnapjukon nyugdíjba vonulnak”, és 2025-ben négy olyan jármű lesz, amely ezt az életkort eléri.
A szerelvények létszáma viszont azért nem csökken jövőre sem, mert a már félreállított járművek közül négyet újra szolgálatképessé tesznek és menetrendbe állítanak. Az egyik közülük – amelyik mellett Hegyi magyaráz – már hat éve nem volt bevetésen, de még év végéig újra szolgálatba állhat.
Ehhez hatékonyabb karbantartás és gyorsabb felújítás kell – a munka oroszlánrésze a MÁV–HÉV dolgozóié, akik Hegyi szerint „erejükön felül is elvégzik ezeket a beavatkozásokat”. Az anyagiak és az alkatrészellátás biztosítása pedig Hegyi dolga, de azt mondja, ezekről már meghozta a szükséges döntéseket.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?