Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Három új szervezeti egységről, a vonat és az autóbusz egymás mellett éléséről, tervezett felújításokról beszélt az ÉKM közlekedésért felelős államtitkára.
A jövő év elején átalakul a MÁV-csoport szerkezete, 3+1 nagy szervezeti egységbe tömörülve létrehozzák a nemzet közlekedési vállalatát – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete rendezvényén.
Kifejtette: a pályaműködtetési terület leválasztásával létrejön a MÁV Pályaműködtetési Zrt., a MÁV, a Volánbusz, a MÁV-HÉV összeolvadásából alakul meg a mintegy harmincezer munkavállalót foglalkoztató MÁV Személyszállítási Zrt., ezek hátterét a MÁV Szolgáltatóközpont Zrt. biztosítja majd. A három nagy szakmai egység munkáját pedig ezután is a MÁV Zrt. csoportirányító cégként fogja össze.
Nagy Bálint szerint az átalakult struktúrában felgyorsulnak a több szervezeti egységet érintő folyamatok, nő a reakciókészség, a Volán szorosabb integrációjával megvalósulhat az a fajta közös gondolkodás, amit nemzeti tarifaközösségnek is lehet hívni.
Megjegyezte, a vasút és az autóbusz nem egymással versenyezve, nem párhuzamosan egymás mellett élve, hanem együttműködve és együtt dolgozva szolgálja majd az utasokat.
Nagy Bálint előadásában felidézte, hogy a magyar állam megvásárolta a Strabag Zrt.-től a GYSEV Zrt.-ben lévő üzletrészét, így kétharmados többsége van a vállalatban. Cél, hogy a GYSEV 2025-ben jobban be tudjon szállni a magyar közlekedés működtetésébe az ország nyugati oldalán.
Az államtitkár kitért arra is, hogy az idő megkerülhetetlen tényező mind az infrastruktúra, mind a gördülőállomány fejlesztésében.
Ismertetése szerint a magyarországi vasúthálózat hossza 8218 kilométer, amelyből személyforgalomban 6926 kilométert használnak. Ebből 3347 kilométer, azaz a személyforgalomban használt pályaszakaszok mintegy 50 százaléka sebességkorlátozott, műszaki problémája van. A menetrendtartási képesség szempontjából ez a legnagyobb kihívás, a késések jelentős részét ugyanis a pályahibák okozzák.
Jövő év elején 1 milliárd euró hitelt terveznek felvenni az Európai Beruházási Banktól (EIB), amelyet 1 milliárd euró összegű saját forrással egészítenek ki. Így összesen mintegy 800 milliárd forint összegben indulhatnak beruházások.
Felújítanak 317 kilométernyi pályaszakaszt, ebből 50 kilométert villamosítanak, 119 kilométeren felszámolják a sebességkorlátozásokat, 490 kilométer pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyeznek.
Arról is beszélt, hogy azonnali beavatkozásként megkezdődött 100 vasúti szerelvény felújítása, ezek jelenleg leginkább alkatrészhiány miatt tárolóvágányokon parkoltak. A vagonok fele IC-kocsi, a többi távolsági, étkező vagy fekvőhelyes. Mindegyik járműnek 2025 végéig vissza kell kerülnie a forgalomba, nagy részüknek már jövő nyárig, a következő főszezonra.
Idén rengeteg baj van a MÁV-nál: meghibásodott biztosítóberendezések, tűzesetek, síntörések hátráltatják a közlekedést. Nemrég pont az ilyen esetek miatt jelentették be, hogy haváriaközpontot hoz létre a MÁV, amelynek az lesz a feladata, hogy koordinálja a zavar elhárításában felelős végrehajtó szolgálatok munkáját.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Miért köszönheti a házát Amy Heckerling John Travoltának és Bruce Willisnek? Mit tapasztalt női rendezőként Hollywoodban? Hogyan fedezte fel Sean Pennt és Alicia Silverstone-t? És miért volt fontos, hogy Phoebe Cates ledobja a bikinifelsőjét? A Nicsak, ki beszél! és a Spinédzserek író-rendezőjével beszélgettünk.
Ha a politikai ellenfelét cigányozva, zsidózva bélyegzi meg valaki, okkal felháborodást vált ki. Ha a fogyatékkal élőkhöz hasonlítja, nincs tiltakozás. Hogy éli meg ezt az, aki tényleg fogyatékkal él?
Az atomerőműben súlyos a kár, de sugárveszély egyelőre nincs. Akkor minden rendben? Egyáltalán nem.