Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9eb4b4c5-7c1d-4ca8-bd80-98cdf3dd3dc7","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A békásmegyeri Barát-patak befolyójánál fognak összeszedni inváziós állatokat.","shortLead":"A békásmegyeri Barát-patak befolyójánál fognak összeszedni inváziós állatokat.","id":"20250220_rakpestis-voros-mocsarrak-bekasmegyer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9eb4b4c5-7c1d-4ca8-bd80-98cdf3dd3dc7.jpg","index":0,"item":"59095062-4caf-445b-b63f-2678b78fc1e4","keywords":null,"link":"/zhvg/20250220_rakpestis-voros-mocsarrak-bekasmegyer","timestamp":"2025. február. 20. 13:52","title":"Rákpestist terjesztő vörös mocsárrákokat fognak irtani Békásmegyeren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az ukrajnai béketárgyalások európai és amerikai szálaival, a közelgő német választásokkal, a NATO jövőjével foglalkozik a világsajtó. Válogatásunk.","shortLead":"Az ukrajnai béketárgyalások európai és amerikai szálaival, a közelgő német választásokkal, a NATO jövőjével foglalkozik...","id":"20250220_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"f0248ecc-b519-4475-bae5-0904847b6751","keywords":null,"link":"/360/20250220_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 20. 11:06","title":"Der Standard: Miközben Nagy Márton a Temut szidja, Magyarország az olcsó kínai áruk hídfőállása az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2a79f5d-72b2-4264-a6e3-5199f48706f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legfrissebb eladási mutatók alapján a Xiaomi SU7 Kínában már népszerűbb a Tesla Model 3-nál.","shortLead":"A legfrissebb eladási mutatók alapján a Xiaomi SU7 Kínában már népszerűbb a Tesla Model 3-nál.","id":"20250220_jobban-fogy-a-xiaomi-su7-elso-autoja-mint-a-tesla-model-3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2a79f5d-72b2-4264-a6e3-5199f48706f9.jpg","index":0,"item":"14631ce8-8902-4d49-91e9-be6ff9adb3cb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_jobban-fogy-a-xiaomi-su7-elso-autoja-mint-a-tesla-model-3","timestamp":"2025. február. 20. 08:41","title":"Jobban fogy a Xiaomi első autója, mint a Tesla Model 3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9849d2e-88bf-487a-938a-58408de26269","c_author":"HOLD Alapkezelő Zrt. ","category":"brandcontent","description":"Számos mérföldkő és váltás alakítja A RIGO Kft. 1990-ben kezdődött sikertörténetét, amely egy garázsból indult, hogy mára egy másfél milliárdos bevételű családi céggé váljon. A vállalat fő tevékenységi területe a fémipari megmunkálás, lemezmunkák, marás és esztergálás, de mára a saját fejlesztésű könyvkötő gépek gyártása a fő profiljuk. A sikertörténet a generációváltásban is megmutatkozik. Hogy hogyan, arról a cégalapítót, Rigó Zoltánt és fiát, Pétert kérdeztük. ","shortLead":"Számos mérföldkő és váltás alakítja A RIGO Kft. 1990-ben kezdődött sikertörténetét, amely egy garázsból indult...","id":"20250219_generaciovaltas_vagyonkezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9849d2e-88bf-487a-938a-58408de26269.jpg","index":0,"item":"a8be1316-ca0d-4dcd-9bdc-38a2f91808fd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250219_generaciovaltas_vagyonkezeles","timestamp":"2025. február. 21. 07:30","title":"A fém illata, a siker íze – Ilyen egy mintaszerű generációváltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc775ba4-1992-4013-a21f-17db4af06df2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Tudományos és orvosi alkalmazásban is fontos szerepe lehet annak az új telepnek, ami a radioaktivitást hasznosítja, és még biztonságos is.","shortLead":"Tudományos és orvosi alkalmazásban is fontos szerepe lehet annak az új telepnek, ami a radioaktivitást hasznosítja, és...","id":"20250220_radioaktiv-gyemant-akkumulator-szen-14-felfedezes-energiaforras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc775ba4-1992-4013-a21f-17db4af06df2.jpg","index":0,"item":"578cd5b1-9062-4b1f-876f-ead9dcaab8be","keywords":null,"link":"/tudomany/20250220_radioaktiv-gyemant-akkumulator-szen-14-felfedezes-energiaforras","timestamp":"2025. február. 20. 12:03","title":"Nem kell tölteni vagy cserélni: ez az új radioaktív gyémántakkumulátor több ezer évig bírja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2b4f52f-14dd-41e2-9c7f-860ce8b6a499","c_author":"HVG","category":"360","description":"Trump első elnöki hónapjában a legrosszabb forgatókönyv vált valóra: felforgatja az amerikai kormányzatot, és olyan vehemenciával külpolitizál, amitől mindenki tartott. Európának azonban nagyon gyorsan észhez kellene térnie, és kezébe vennie az irányítást, mert a régi világ már nem fog visszatérni, és még az is előfordulhat, hogy teljesen magára marad – ez volt a témája a HVG Címlapsztori rendezvényének, ahol Yaro Patrice külpolitikai szakértő és Csizmazia Gábor, az NKE adjunktusa volt a vendégünk.","shortLead":"Trump első elnöki hónapjában a legrosszabb forgatókönyv vált valóra: felforgatja az amerikai kormányzatot, és olyan...","id":"20250221_cimlapsztori-amerika-trump-yaro-patrice-csizmazia-gabor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2b4f52f-14dd-41e2-9c7f-860ce8b6a499.jpg","index":0,"item":"667557e1-21ba-45ac-8f62-5bd571732853","keywords":null,"link":"/360/20250221_cimlapsztori-amerika-trump-yaro-patrice-csizmazia-gabor","timestamp":"2025. február. 21. 13:50","title":"Európának meg kell értenie az amerikai álláspontot, és nem hisztériázni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06f65ddc-5e0b-4ee6-b4ce-fb1da7300a58","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Etna egy olasz génekkel rendelkező, egekig pörgethető V10-zel szerelt szuperkönnyű közúti torpedó.","shortLead":"Az Etna egy olasz génekkel rendelkező, egekig pörgethető V10-zel szerelt szuperkönnyű közúti torpedó.","id":"20250220_ujabb-elkepeszto-sportkocsival-rukkoltak-elo-a-horvatok-lamborghini-gallardo-etna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06f65ddc-5e0b-4ee6-b4ce-fb1da7300a58.jpg","index":0,"item":"0f3b8fa1-1cf3-4e4b-8f4d-fdb73f609458","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_ujabb-elkepeszto-sportkocsival-rukkoltak-elo-a-horvatok-lamborghini-gallardo-etna","timestamp":"2025. február. 20. 07:59","title":"Újabb elképesztő sportkocsival rukkoltak elő a horvátok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ffe86c92-606e-4b5d-859a-0f6b7ba1bb91","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A Tisza Párt építkezése, a vasárnapi német választások és persze mindaz, ami az ukrajnai békekötés körül történik lapunk friss számában. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"A Tisza Párt építkezése, a vasárnapi német választások és persze mindaz, ami az ukrajnai békekötés körül történik...","id":"20250220_hvg-Hamvay-Peter-Egesz-palyas-letamadas-fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffe86c92-606e-4b5d-859a-0f6b7ba1bb91.jpg","index":0,"item":"d8fe1c84-5f04-4156-abb5-ab1eee310ad6","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-Hamvay-Peter-Egesz-palyas-letamadas-fulszoveg","timestamp":"2025. február. 20. 08:00","title":"Hamvay Péter: Egész pályás letámadás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Három új szervezeti egységről, a vonat és az autóbusz egymás mellett éléséről, tervezett felújításokról beszélt az ÉKM közlekedésért felelős államtitkára.
A jövő év elején átalakul a MÁV-csoport szerkezete, 3+1 nagy szervezeti egységbe tömörülve létrehozzák a nemzet közlekedési vállalatát – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete rendezvényén.
Kifejtette: a pályaműködtetési terület leválasztásával létrejön a MÁV Pályaműködtetési Zrt., a MÁV, a Volánbusz, a MÁV-HÉV összeolvadásából alakul meg a mintegy harmincezer munkavállalót foglalkoztató MÁV Személyszállítási Zrt., ezek hátterét a MÁV Szolgáltatóközpont Zrt. biztosítja majd. A három nagy szakmai egység munkáját pedig ezután is a MÁV Zrt. csoportirányító cégként fogja össze.
Nagy Bálint szerint az átalakult struktúrában felgyorsulnak a több szervezeti egységet érintő folyamatok, nő a reakciókészség, a Volán szorosabb integrációjával megvalósulhat az a fajta közös gondolkodás, amit nemzeti tarifaközösségnek is lehet hívni.
Megjegyezte, a vasút és az autóbusz nem egymással versenyezve, nem párhuzamosan egymás mellett élve, hanem együttműködve és együtt dolgozva szolgálja majd az utasokat.
Nagy Bálint előadásában felidézte, hogy a magyar állam megvásárolta a Strabag Zrt.-től a GYSEV Zrt.-ben lévő üzletrészét, így kétharmados többsége van a vállalatban. Cél, hogy a GYSEV 2025-ben jobban be tudjon szállni a magyar közlekedés működtetésébe az ország nyugati oldalán.
Az államtitkár kitért arra is, hogy az idő megkerülhetetlen tényező mind az infrastruktúra, mind a gördülőállomány fejlesztésében.
Ismertetése szerint a magyarországi vasúthálózat hossza 8218 kilométer, amelyből személyforgalomban 6926 kilométert használnak. Ebből 3347 kilométer, azaz a személyforgalomban használt pályaszakaszok mintegy 50 százaléka sebességkorlátozott, műszaki problémája van. A menetrendtartási képesség szempontjából ez a legnagyobb kihívás, a késések jelentős részét ugyanis a pályahibák okozzák.
Jövő év elején 1 milliárd euró hitelt terveznek felvenni az Európai Beruházási Banktól (EIB), amelyet 1 milliárd euró összegű saját forrással egészítenek ki. Így összesen mintegy 800 milliárd forint összegben indulhatnak beruházások.
Felújítanak 317 kilométernyi pályaszakaszt, ebből 50 kilométert villamosítanak, 119 kilométeren felszámolják a sebességkorlátozásokat, 490 kilométer pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyeznek.
Arról is beszélt, hogy azonnali beavatkozásként megkezdődött 100 vasúti szerelvény felújítása, ezek jelenleg leginkább alkatrészhiány miatt tárolóvágányokon parkoltak. A vagonok fele IC-kocsi, a többi távolsági, étkező vagy fekvőhelyes. Mindegyik járműnek 2025 végéig vissza kell kerülnie a forgalomba, nagy részüknek már jövő nyárig, a következő főszezonra.
Idén rengeteg baj van a MÁV-nál: meghibásodott biztosítóberendezések, tűzesetek, síntörések hátráltatják a közlekedést. Nemrég pont az ilyen esetek miatt jelentették be, hogy haváriaközpontot hoz létre a MÁV, amelynek az lesz a feladata, hogy koordinálja a zavar elhárításában felelős végrehajtó szolgálatok munkáját.
A mozdonyok egyre nagyobb része van túl az ötven éven, a vasúti fővonalakon a mostani menetidő tartásához is egymilliárd eurós hitel kellene, a mellékvonalakat pedig gyakorlatilag feladta az állam.
Trump első elnöki hónapjában a legrosszabb forgatókönyv vált valóra – ez volt a témája a HVG Címlapsztori rendezvényének Yaro Patrice külpolitikai szakértővel és Csizmazia Gáborral, az NKE adjunktusával.