Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az új konglomerátumba a Nissan többségi tulajdonában lévő Mitsubishit is bevonnák.
Cégeik összeolvasztásáról kezdett tárgyalásokat a második és a harmadik legnagyobb japán autógyártó, a Honda és a Nissan – írja a France24. Az összeolvadással egyetlen, nagy autóipari konglomerátum jönne létre, amelybe a Nissan többségi tulajdonában lévő Mitsubishit is bevonnák.
A két gyártó márciusban már aláírt egy stratégiai megállapodást, amelynek középpontjában az elektromos autók terén folytatott együttműködés állt. Japán egészen 2023-ig a világ legnagyobb autóexportőrje volt, akkor azonban Kína megelőzte. A változás elsősorban annak tudható be, hogy a kínai gyártók sikeresek az egyre népszerűbb tisztán elektromos autók piacán, míg a japánok eddig a hibrid meghajtású járművekre helyezték a hangsúlyt. A távol-keleti szigetországban egyelőre uralják is a piacot a hibrid autók, a 2022-es eladások 40 százaléka volt ilyen jármű, míg tisztán elektromos mindössze 1,7 százalék.
Az elmúlt időszakban a Nissan kínai, míg a Honda amerikai partnerrel készített közös elektromos autók, de a két cég helyzetében az is közös, hogy egyaránt elbocsátásokat jelentettek be a közelmúltban: a Nissan novemberben jelentette be, hogy elküldi 9 ezer munkavállalóját, míg a Honda három gyárában összesen 2 ezer fős leépítésről döntött szeptemberben.
Borítóképünk illusztráció.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.