Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kormány által a MÁV kapacitásainak privatizálására összerakott Magyar Vagon alvállalkozóként vehet részt a spanyol vonatgyártó egyik nagy megrendelésének teljesítésében.
A németországi székhelyű FlixTrain vasúttársaság 2,4 milliárd eurós megállapodást kötött a spanyol Talgóval legfeljebb 65 darab, 230 km/h-val közlekedő nagy sebességű vonat (Talgo 230-as modell) szállítására és karbantartására. A vonatgyártót egy nyílt, hónapokon át tartó versenyeljárás után választották ki, amelyen más vezető globális vonatépítő cégek is részt vettek.
A spanyol sajtó értesülései szerint
a Talgo tárgyal a Flix-rendelésről a magyarországi Magyar Vagonnal is, hogy abba alvállalkozóként bevonja
– írja a vg.hu. Az első öt vonatot biztosan Spanyolországban fogják megépíteni, a többihez viszont potenciális beszállítókat keresnek. A Talgo saját, spanyolországi gyárai ugyanis a hírek szerint már most is alig bírják teljesíteni a meglévő rendeléseket, különösen a német Deutsche Bahn nagy beszerzése miatt.
A FlixTrain a maga részéről annyit jelzett, hogy az első vonatokat Spanyolországban fogják megépíteni. „Később fogjuk közölni a többi vonat gyártási helyét” – erősítette meg a vállalat szóvivője. Eddig se a Talgo, se pedig a Magyar Vagon nem kommentálta a kiszivárgott információkat.
A Magyar Vagon tavaly megkísérelte felvásárolni a Talgót, de az üzletet a spanyol kormány megvétózta
A Magyar Vagont tulajdonképpen a kormány rakta össze, a Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi honvédelmi miniszter által gründolt cégcsoportba privatizálták a MÁV járműjavító- és gyártó kapacitásait, illetve elintézte, hogy a Magyar Vagon szerepet kapjon az orosz Transzmasholding mellett az egyiptomi vasúttársaság nagy kocsimegrendelésének teljesítésében. (Az oroszok Ukrajna lerohanása után kiszálltak az üzletből, az a Magyar Vagonra maradt.)
Jelen állás szerint az egyiptomi megrendelés legjobb esetben is nullszaldós biznisz a Magyar Vagonnak, a magyar állam által is támogatott Talgo-felvásárlási kísérlet pedig költséges kalandnak bizonyult – erről itt írtunk részletesen.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A választásokra megnyithatják az egykori Vizoviczki-birodalom ékkövét, az Event Hallt, de a Demeter Szilárd vezette vagyonkezelő alapítvány által ígért grandiózus fejlesztés elmarad, inkább kiadták gebinbe az Óbudai-szigetet. Íme a nyilvános tendereztetés nélkül kiválasztott bérlő tervei a sziget déli felére.
Éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek – árulta el a HVG kérdésére a vasúttársaság.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.