A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény siralmas

Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A homályos hátterű „magán” cégcsoportban nyereséget és osztalékot a MÁV-tól privatizált, a MÁV-nak visszadolgozó Szolnoki Járműjavító termelt. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.

A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény siralmas

Mint a szenet, úgy égeti a pénzt a Magyar Vagon (avagy Ganz-MaVag) csoport. A csoport legnagyobb pénztermelőjének alighanem a Ganz-Mavag International nevű vállalatnak kellene lennie, ez könyveli ugyanis a nagy egyiptomi vasútikocsi-beszerzésből (1300 kocsi, egymilliárd euró) származó bevételeket. Nyereségről azonban szó sincs, a tavaly előtti 11 millió eurós veszteséget tavaly mínusz 22 millió eurós (8,8 milliárd forintos) adózott eredmény követte.

A beszámolóból úgy tűnik, hogy

a nagy egyiptomi megrendelés teljesítése jelen állás szerint anyagáron nullszaldós biznisz.

A 134 millió euró bevételre nagyjából pont ennyi közvetlen gyártási költség esik. Vannak azonban egyéb költségek is, így a működés máris veszteséges.

A veszteséges működés miatt a cég saját tőkéje mínusz 33 millió euró – vagyis a vállalat sérti a Polgári törvénykönyv tőkekövetelményre vonatkozó szabályait. Csak azért működhet tovább, mert a tulajdonosok nyilatkoztak: tovább kívánják működtetni, és ha kell, biztosítani fogják a szükséges támogatást.

Oroszországtól szeretettel