#Magyar Vagon Zrt.


A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény siralmas
 

A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény siralmas

Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A homályos hátterű „magán” cégcsoportban nyereséget és osztalékot a MÁV-tól privatizált, a MÁV-nak visszadolgozó Szolnoki Járműjavító termelt. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.





Olyan technológiát szerezhetett volna meg az Orbán-kormány a spanyol vonatbiznisszel, amit túl nagy kockázatnak tartottak az oroszbarátság miatt
 

Olyan technológiát szerezhetett volna meg az Orbán-kormány a spanyol vonatbiznisszel, amit túl nagy kockázatnak tartottak az oroszbarátság miatt

Speciális technológiával rendelkezik a Talgo vonatgyártó, olyannal, ami nagyban megkönnyíti az eltérő nyomtávú európai és ukrán vasút közötti átjárást. Ennek komoly jelentősége van az ukrajnai újjáépítésben is. A spanyolok állítólag nem szerették volna, hogy az oroszbarát Orbán-kormány rátegye a kezét a technológiára.

hvg.hu hvg.hu




Jó nagy bukó a visszavonuló oroszok által Magyarországon hagyott egyiptomi vonatbiznisz
 

Jó nagy bukó a visszavonuló oroszok által Magyarországon hagyott egyiptomi vonatbiznisz

Második éve veszteséges a nagy egyiptomi vasútikocsi-megrendelést könyvelő Magyar Vagon-cég. A Magyar Vagonnak, illetve a Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi hadügyminiszter által gründolt vállalatcsoporthoz kiprivatizált Dunakeszi Járműjavítónak az orosz Transzmas-csoport kiszállása után egyedül kell megbirkóznia az 1350 kocsiból álló rendeléssel. Az üzlet így már nem is tűnik olyan jó biznisznek – mindenesetre a Magyar Vagon éppen egy spanyol vonatgyártót igyekszik felvásárolni. Ezt is állami hátszéllel. Kovács Gábor cikke.






Az Orbán-kormány 6750 euróval sunnyogott be a nagy spanyol vonatbizniszbe
 

Az Orbán-kormány 6750 euróval sunnyogott be a nagy spanyol vonatbizniszbe

A magyar állam szűk 7 ezer euróért szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártó felvásárlására létrehozott projektcégben, de ennél minden bizonnyal nagyobb szerepet vállalna, mert a projektcég felügyelőbizottságába beült a Nemzeti Tőkeholding egyik igazgatója. A többségi tulajdonos a Szalay-Bobrovniczky Kristóf hadügyminiszter által gründolt, jelenleg egy magántőkealap által tulajdonolt Magyar Vagon-csoport, amelybe a kormány a MÁV járműgyártó és -javító kapacitásait privatizálta, és amelynek még 500 kocsit kell leszállítania az oroszokkal közösen elkezdett egyiptomi megrendelésből. Madrid az Orbán-kormány oroszbarátsága miatt nem akarja engedélyezni a stratégiai vállalatnak számító Talgo felvásárlását.