Egy hónap alatt majdnem 100 milliót költött Magyar Péter lejáratására a Facebookon Apáti Bence mozgalma

Július legnagyobb magyar facebookos hirdetője a Nemzeti Ellenállás Mozgalom volt, de a top 20-ba is csak két nem kormánypárti hirdető fért be.

  • HVG HVG
Egy hónap alatt majdnem 100 milliót költött Magyar Péter lejáratására a Facebookon Apáti Bence mozgalma

Júliusban csak a Facebookon 93 millió forintot költött Magyar Pétert hiteltelenítő hirdetésekre az Apáti Bence által életre hívott Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM), írja a 24.hu.

A NEM felelős azokért a hirdetésekért, melyek szerint Magyar Péter és Volodimir Zelenszkij olyan, mint két tojás. A lap azt írja, a Meta hirdetésközpontjában, az Ad Libraryben elérhető adattár szerint az elmúlt 30 napban senki sem adott fel nagyobb értékben magyar nyelvű, közéleti tartalmú hirdetést a Facebookon. Ráadásul a NEM 93 milliója több, mint az utána következő hat legnagyobb júliusi hirdető költései együtt, akik egyébként szintén mind kormányoldaliak.

Buta és unalmas az ukrán külügyi szóvivő szerint a magyar kormány új plakátkampánya

Heorhij Tihij úgy véli, hogy a kormánynak inkább azt kellene megmagyaráznia a magyar embereknek, hogy miként sikerült „elcseszni” az ország gazdaságát.

A tojásos kampány mellett a NEM mesterséges intelligenciával például Ken babává varázsolta és szivárványos zászlóval táncoltatta a Tisza Párt elnökét. Összesen 75 hirdetést adtak fel a Facebookon júliusban. Apátiék a Facebookon túl óriásplakátokkal és citylighttal is támadtak, az Átlátszó szerint körülbelül 107 millió forintért, a Telex szerint pedig ehhez még jönnek a YouTube-os költések, melyek idén nyáron eddig 77,8 millió forintnak megfelelő összeget kóstáltak – ennek többségét szintén júliusban költötték el.

Hogy a NEM pontosan milyen forrásokból hirdet, nem tudni: a 24.hu rákérdezett Apátiéknál, de választ nem kaptak.

Tojásból kikelő Zelenszkijjel és Magyar Péterrel próbálja letörni a Pride sikerét a kormány

Az új propagandakampány időzítéséből arra lehet következtetni, hogy a jobboldal szeretné mielőbb tompítani a hétvégi kormánykritikus megmozdulás hatását. Ezzel együtt a Fideszben jó ideje készülhettek arra, hogy egyszerre próbálják hitelteleníteni Magyar Pétert, kiterjeszteni ukránellenes üzeneteiket és kihasználni a Voks 2025 állítólagos kétmillió válaszát. László Róbert választási és Bőhm Kornél kríziskommunikációs szakértőt kérdeztük.

A száz legnagyobb értékben költő Facebook-oldal összesen 307 millióért adott fel hirdetést júliusban: ennek csaknem a harmadát a NEM költötte, de a 24.hu összesítése szerint összességében tízből kilenc hirdető és forint köthető a NER-hez. A NEM költéseit júliusban Orbán Viktor, a Fidesz-frakció és a Fidesz oldala követte. A június 28. és július 27. közti időszak költéseit összesítő top 20-ba csak két nem kormánypárti hirdető fért be, a top 50-be további 11.

Kovács Bálint: Miért vezet ennyivel a Fidesz előtt a Tisza Párt?

És kit érdekel Ukrajna? Biztos, hogy pont ebben az országban érdemes Ukrajna EU-tagságával riogatni a választókat? A saját stratégiájával állíthatott magának csapdát a Fidesz – meg a stratégiájának a hiányával. Vélemény.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek