Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Nagy hírt kürtöl világgá mai cikkében a Napi Gazdaság: visszatérhet Ferihegyre a legnagyobb és legfapadosabb fapados...
Nagy hírt kürtöl világgá mai cikkében a Napi Gazdaság: visszatérhet Ferihegyre a legnagyobb és legfapadosabb fapados légitársaság, a Ryanair. Sajna a cikk egyetlen mondatából, ami erről szól, az derül ki, hogy csak gondolkodik rajta.
Gondolkodni azt elég régóta gondolkodik, konkrétan tavaly is úgy volt, hogy jönnek, de nem jöttek. Idén év elején a sármelléki reptér is kiküldött egy hírlevelet, mely szerint visszatér a Ryanair, de ez is kamunak bizonyult.
Vagyis hinni akkor érdemes a következő ilyen jellegű hírnek, ha felkerülnek a járatok a menetrendbe, vagy ha a Ryanair maga bejelenti. Szerencsére valóban nem teljesen lefutott a dolog, mert amikor két éve a drága repteret gyalázva kivonultak Budapestről, elismerték, hogy nyáron a járatok nyereséggel működtek, csak a téllel volt baj. Ha kapnának valami kedvezményes díjat télre, biztos profitábilisan tudnák repülni Budapestet.
A konkurencia ráadásul meghagyta nekik a helyet, a Wizz Air annak ellenére nem mer vidéki angliai városokba, illetve Írországba repülni Budapestről, hogy tekintélyes vendégmunkás-forgalmat tudna generálni és más bázisairól ezt ki is használja. Az elmúlt két évben egyedül a skót útvonalra lépett be a Ryanair helyébe a Jet2 a Budapest-Edinburgh járattal.
Az elmúlt évben egy olyan váltás is érezhető az olcsó jegyeiről, de kritikán aluli szolgáltatásairól is ismert ír cégnél, hogy a világvége másodlagos repterek mellett egyre inkább repül központi légikikötőkbe. Ez alapján egy fokkal még sanszosabb, hogy előbb-utóbb valóban újra feltűnik Budapesten. De hogy kívánjunk is egyet: ha már bázist nyitottak Gran Canarián és Pozsonyba képesek is onnan repülni, ezt megtehetnék Budapestre is. Nem lenne nehéz megtölteniük a gépeket, még túlságosan olcsónak sem kellene lenniük.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Tovább aprítja az egykori akadémiai kutatóhálózatot a kormányzat. Meglehet, hogy a humán tudományokkal foglalkozó intézetek megszűnnek, ha azokat végül valóban az ELTE-hez csatolják.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak.
A dollárral szemben kétéves csúcsot is döntöttünk.
Egymilliós ruhát és nyolcmilliós táskát vélt felfedezni.