Kiderült, mi van a magyar színészek brummogós kampánya mögött – videó
Brummogós gerillavideóval indult az a kampány, amely a civil szervezeteket akarja hitelesen megismertetni és újból megszerettetni a magyar társadalommal.
hvg.hu
Ezen a héten terjedt az interneten egy különös videó, amelyben semmi más nem történt, mint hogy ismert színészeink – köztük Csöre Gábor, Gryllus Dorka, Harkányi Endre, Hegedűs D. Géza, Hegyi Barbara, Kovács Patrícia, Mucsi Zoltán, Novák Péter, Szabó Simon és sokan mások – brummogtak.
A gerillavideó publikálása után néhány nappal várt ismertté, hogy mit reklámoznak a színészek. MACI, azaz magyar civilek közössége. A kampányt, amelynek célja, hogy a civileket a kedvezőtlen kormányzati klíma ellenére ismét kedveltté tegye, az Open Society Foundations támogatja, a maci kitalálója pedig Geszti Péter. A maci a kampányban a hiteles magyar civil szervezetek elfogadásának, szerethetőségének és beazonosíthatóságának jelképeként jelenik meg.
A kampányban egyszerű érvekkel igyekeznek elmagyarázni, miért jó egy társadalomnak, ha civil szervezetek tevékenykednek. Arra is fel szeretnék hívni a figyelmet, hogy a civilek nem politikai szereplők és nem a profitra utaznak.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.