A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A Saul fia című film rendezője szerint filmkészítés szempontjából Európában "abszolút kádárizmus uralkodik", de számára is meglepetést okozott, hogy "a magyar rendszer nem így működik".
"Európa valahol egy befogott száj. A mai egy technokrata, voluntarista, kiüresedett ideák mentén felülről mesterségesen összerakott Európa" – mondta a Heteknek adott interjújában Nemes Jeles László, a Cannes-ban nagydíjat kapott Saul fia című film rendezője.
Nemes Jeles szerint a filmkészítés szempontjából Európában "abszolút kádárizmus uralkodik", de számára is meglepetést okozott, hogy "a magyar rendszer nem így működik". A rendező úgy látja: Európában ma megvannak a sémák, melyek szerint gondolkodni lehet, és ennek megfelelő tartalmú filmeket várnak, így az is megvan, hogy hogyan illik a holokauszt témájáról filmet készíteni.
A rendező beszámolt arról is, hogy Európában érték amiatt elutasítások, hogy a Saul fia igyekezett szakítani a kontinensen elvárt holokausztfilm-sablonokkal.
A teljes interjút a Hetek pénteken megjelenő számában olvashatják.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.