Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Hét év után adott újra Sziget-koncertet az amerikai Kings Of Leon. Ott voltunk, és eléggé tetszett, amit láttunk.
Egy zenekar esetében nem csak az szuperképesség, ha jó dalokat ír, jól néz ki, vagy jól zenél a színpadon, ha képes megragadni a közönség figyelmét, vagy fantáziáját – mint egy politikai párt: hogy képes egy történetet elmondani –, hanem az is, ha jól öregszik. És itt nem is csak arról van szó, hogyan kezelik a zenészek az évek múlását, hanem arról is, mennyire tud érvényes vagy tartós maradni az a világ, amivel mondjuk egy olyan sikeres zenekar, mint a csütörtök este a Sziget nagyszínpadán főfellépő amerikai Kings Of Leon sikeressé vált.
Főként kérdés ez egy olyan zenekar esetében, amelyik szexi és harapós ifjú rock and roll bandaként futott be a kétezres évek elején, lassan húsz évvel ezelőtt (első nagylemezük, a Youth and Young Manhood 2003-as). És főként kérdés ez egy olyan zenekar esetében, amelyről nem állítjuk ugyan, hogy jócskán megkopott volna már a fénye, vagy hogy has been együttes lenne, azaz olyan formáció, amely egykoron népszerű volt, de ma már kit érdekel, azt viszont igen, hogy az igazi nagy sikerlemezeik és -dalaik óta nagyjából tizenöt év telt el. Ráadásul az utóbbi Kings Of Leon-albumok meglehetősen vegyes kritikákat kaptak.
Simán lehetne ez egy unalmasan döcögő zenekar, és lehetett volna ez egy rutinból letolt koncert, de mindannyiunk örömére – mármint elsősorban azokéra, aki ott voltunk tegnap este a Szigeten – nem így alakult.
A Kings Of Leon előtt fellépő Bastille mondjuk nem tette különösebben magasra a lécet. Szépen megformált, érzelmes, gömbölyű, himnikus popzene az övék, de végtelenül unalmas és tétnélküli. Sok rossz dolog van a kortárs mainstream pop-rockban – na, abból jó sok tetten érhető a Bastille zenéjében. Mintha a szerző körülbelül olyan súlyú kérdésekre keresné a választ a dalokban, hogy mi lesz most, amikor elfogyott a jeges tea a hűtőszekrényből. Mindegy, megvolt, sokan szerették.
Ami a tájképet illeti, a tegnap előtti csurig telt ház után ez alkalommal egy kicsit szellősebb képet mutatott a Sziget. Az epicentrumtól – mármint a nagyszínpadtól és annak vonzáskörzetétől – távolabb kifejezetten lazán lehetett tolni a szokásos köröket. Ez persze nem meglepő, éppen ennyi a különbség az egyik és a másik alkalomra napijegyet vásárlók száma között. Éppen ennyivel kevesebben kíváncsiak egy gitározós rockzenekarra, mint egy mainstream popdívára.
A nagyszínpad előtti tér azonban még így is látványosan megtelt a fesztiválra hét év után visszatérő, két vendégzenésszel felálló négyes koncertjére. A fellépést szellemes mozgóképes bevágásokkal spékelt popup indie-diszkó vezette fel, klasszikusokkal: Talking Headszel, Joy Divisionnel, Echo and The Bunnymennel, egyebekkel. Ezért külön piros pont jár a zenekar stábjának. A Kings Of Leon – és most akkor nem húzzuk elő a nyulat a cilinderből – természetesen igazi, fesztiválra kalibrált életműválogatással készült, a stratégiai pontokon, elsősorban a koncert második felépben elhelyezett mindent vivő slágerekkel (a két aduász, a Use Somebody és a Sex On Fire az utolsó etapba került jutalomfalatnak), és egy másfél órás fesztiválkoncert esetében elengedhetetlen gyorsításokkal és lassításokkal.
Ami jól látszott, az az, hogy a zenekar jó bőrben és jó formában van, volt kedvük zenélni, és oda is tették magukat. Az egykor csajozós backstage-fotókon szereplő tennessee-i Followill fiúkból középkorú férfiak, apák lettek, és ez kifejezetten jól is áll nekik. Ahogy a megfelelő bőrdzsekik, csizmák, és borosta-szakáll-bajusz kombinációk is. A popkulturális szexepiljük pedig megmaradt: továbbra is egyszerre hozzák a déli úriembert, a tradicionális, amerikai rockos hagyományőrzést, az indie-s, posztpunkos, alteros kúlnesszt és a stadionrockos nagyszabást. A Creedence Clearwater Revival, a Pixies és a 80-as évekbeli U2 metszetét.
Innen nézve ennek a zenekarnak, úgy tűnik, nem csak múltja van, hanem jelene is – a jövőjén sokat segítene pár emlékezetes új dal, netán egy jól sikerült új nagylemez.
Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.