szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 2008-as volt az utolsó évad a Honda számára a Forma-1-ben - jelentette be Fukui Takao, a japán autógyártó elnök-vezérigazgatója pénteken egy tokiói sajtótájékoztatón.

Fukui Takao, a Honda elnök-vezérigazgatója
© MTI
Fukui a világgazdasági válsággal indokolta a döntést. A megemelkedett költségek és a gépkocsi-kereslet visszaesése miatt kényszerül arra a vállalat, hogy kivonuljon az évente több tízmilliárd dolláros költséggel járó sportágból - mondta.

Az istálló - amely az idei szezon során 294 millió dolláros költségvetéssel szerepelt a Forma-1-ben - legutóbb a konstruktőrök versenyében az utolsó előtti helyen végzett, a pilóták küzdelmeiben Rubens Barrichello a 14., Jenson Button pedig a 18. lett.

Idén már a második csapat száll ki a száguldó cirkuszból, hiszen a Super Aguri még az idény közben ott hagyta a sorozatot. A Honda kiválása azt jelenti, hogy jövőre - amennyiben a többi csapat marad - már csak 18 autó indul.

A japán cég - amelynek eddig 760 dolgozójától kellett megválnia, az autógyártást pedig világszerte 140 ezer darabbal csökkentette - tárgyalásokba kezd Forma-1-es csapatával annak további sorsáról, beleértve lehetséges eladását is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Világ

Ross Brawn lett a Honda, Domenicali a Ferrari F-1-es csapatfőnöke

Ross Brawn-t nevezték ki a Forma-1-es Honda csapatfőnökének hétfőn. A korábban a Ferrarival nagy sikereket elérő szakember november 26-án áll munkába. Közben az is kiderült, hogy a Ferrari versenyistállóját a hierarchiában feljebb lépő Jean Todt helyett Stefano Domenicali fogja irányítani.

hvg.hu Tech

A Honda 2008-as Forma-1-es autóit IBM-technloógiával fejlesztik

A Honda Racing F1 Team 2008-as F1-es versenyautóját az IBM szoftvereit és szolgáltatásait felhasználva fogja fejleszteni és gyártani. A csapatra rá is fér a segítség, mert versenyautóik az idei futamokon nem tűnnek igazán versenyképesnek.