szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új pontrendszerről és üzemanyagszabályokról eddig is lehetett tudni, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) most nyilvánosságra hozta az új szabályokat.

1. Pontrendszer – a legszembetűnőbb változtatás talán az, hogy ezentúl a célba érő első tíz autó kap pontokat, az elosztás pedig 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Ez annyit jelent, hogy egy győzelem értéke jóval nagyobb lesz az eddiginél.

2. Üzemanyag – 2010-ben nem lehet tankolni a futam ideje alatt, csak előtte. A csapatoknak mindvégig titokban kell tartaniuk, pontosan mennyi üzemanyagot használnak fel.

4. Gumik – a tíz leggyorsabb autónak ugyanazzal a szett gumival kell elrajtolnia a futamon, amelyikkel a kvalifikációt befejezte. A csapatok semmiféle gépi segítséget nem használhatnak a kerékcserék során. Egy pilóta egy hétvégén 11 gumiszettet használhat fel, ebből négy lehet interediate, három pedig vizes szett.

5. Motor – akárcsak tavaly, idén is nyolc motort használhatnak el a csapatok a szezon során (19 futam). Ha ennél egyel többet használ fel, tízhelyes rajtbüntetést kap. Ha kettővel, előre megkapja a tízhelyes rajtbüntetést a következő futamra is.

6. Teszttilalom – a szezon közti teszttilalom ugyan marad, de a csapatoknak lehetősége van egynapos tesztre abban az esetben, ha a régi pilóta nem vethető be) sérülés, gyenge teljesítmény), illetve az új pilóta már két éve nem versenyzett a Forma-1-ben. A teszt helye egy semleges versenypálya lehet.

7. Motorszállítók – megakadályozandó, hogy valamelyik motorgyártó domináljon, 2010-től egy motorszállító maximum három istállót láthat el motorokkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Mi a Ferrari titka?

Az Új Ferrari F10 az eddigi teszteken kiválóan teljesített, hiszen Valenciában az összes istálló között a legjobb eredményeket érte el. A csapat gyorsasága sokak szerint a motor elhelyezésének köszönhető.