Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a818dbc8-41a0-4109-bfab-f2dbbe9f9978","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A műfenyők és díszek 87 százaléka Kínából érkezik, most azonban elmaradtak a megrendelések a bizonytalan helyzet miatt.","shortLead":"A műfenyők és díszek 87 százaléka Kínából érkezik, most azonban elmaradtak a megrendelések a bizonytalan helyzet miatt.","id":"20250409_usa-kina-karacsonyfadisz-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a818dbc8-41a0-4109-bfab-f2dbbe9f9978.jpg","index":0,"item":"5b8edc19-9410-45d2-ace1-2c030576067a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_usa-kina-karacsonyfadisz-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 09. 14:53","title":"Donald Trump, a Grincs: bajban lehetnek a vámok miatt az amerikaiak, ha karácsonyi díszeket akarnak vásárolni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A jegybanki kölcsönnel megsegített vállalat mögötti magánalapokat akkoriban Szécsényi Bálint kezelte.","shortLead":"A jegybanki kölcsönnel megsegített vállalat mögötti magánalapokat akkoriban Szécsényi Bálint kezelte.","id":"20250409_mnb-matolcsy-adam-hitel-bennfentesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"0688d982-cd78-44ea-8a58-9e4ebf90b338","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_mnb-matolcsy-adam-hitel-bennfentesseg","timestamp":"2025. április. 09. 10:02","title":"Az MNB egy Matolcsy Ádámhoz köthető magántőkealapból működő irodacégnek adott 22,4 milliárd forintos hitelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c204716-e0ec-4bf7-b569-b86f0b7744b1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt írják, hogy a hivatal zárolta a számláit, de a NAV sosem kommunikál sms-ben.","shortLead":"Azt írják, hogy a hivatal zárolta a számláit, de a NAV sosem kommunikál sms-ben.","id":"20250408_Ha-a-NAV-neveben-kapott-sms-t-ne-nyissa-meg-csalok-probalkoznak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c204716-e0ec-4bf7-b569-b86f0b7744b1.jpg","index":0,"item":"a61dde11-b49d-483d-b0f7-cda0097f9dab","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_Ha-a-NAV-neveben-kapott-sms-t-ne-nyissa-meg-csalok-probalkoznak","timestamp":"2025. április. 08. 08:51","title":"Ha a NAV nevében kapott sms-t, ne nyissa meg, csalók próbálkoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed454b2-9ecb-4dfb-9865-e169d0f2f2a6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szinte titokban módosult. ","shortLead":"Szinte titokban módosult. ","id":"20250409_Modositott-emblemajan-a-Mercedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed454b2-9ecb-4dfb-9865-e169d0f2f2a6.jpg","index":0,"item":"64fc53db-148b-4f40-a2d6-4fb287c486da","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Modositott-emblemajan-a-Mercedes","timestamp":"2025. április. 09. 20:20","title":"Kicsit más lett a Mercedes emblémája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"507389d7-93ae-4884-9ebc-b9e42e6737c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rengeteg javítást hozott a Windows rendszerek frissítése; az egyik hibát már a támadók is aktívan kihasználták.","shortLead":"Rengeteg javítást hozott a Windows rendszerek frissítése; az egyik hibát már a támadók is aktívan kihasználták.","id":"20250409_microsoft-windows-10-11-frissitokedd-biztonsagi-javitasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/507389d7-93ae-4884-9ebc-b9e42e6737c0.jpg","index":0,"item":"ed79debd-edcc-487c-93ee-0a40e93d3f4b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250409_microsoft-windows-10-11-frissitokedd-biztonsagi-javitasok","timestamp":"2025. április. 09. 14:03","title":"134 hibától szabadulhat meg egyetlen kattintással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"675f25b9-b1a7-4357-a835-e0bc1e9e9419","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Újabb költségvetési átcsoportosításról szóló kormányhatározat jelent meg a hétfő késő esti Magyar Közlönyben.","shortLead":"Újabb költségvetési átcsoportosításról szóló kormányhatározat jelent meg a hétfő késő esti Magyar Közlönyben.","id":"20250408_koltsegvetes-modositas-atiras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/675f25b9-b1a7-4357-a835-e0bc1e9e9419.jpg","index":0,"item":"dfbb1a42-a0e0-4218-a311-7acf7a0d45ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_koltsegvetes-modositas-atiras","timestamp":"2025. április. 08. 09:07","title":"Három nappal az előző módosítás után újra belenyúlt a kormány a költségvetésbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Mutatjuk, mi változik kedd délutántól szerda hajnalig.","shortLead":"Mutatjuk, mi változik kedd délutántól szerda hajnalig.","id":"20250408_Lezarjak-az-Erzsebet-hidat-kedden-delutan-a-hidfoglalas-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"cf388f82-2257-4f18-8699-08e061cd669a","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_Lezarjak-az-Erzsebet-hidat-kedden-delutan-a-hidfoglalas-miatt","timestamp":"2025. április. 08. 13:54","title":"Egy sor buszjárat terelve közlekedik az Erzsébet hídi tüntetés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8d2c452-92ac-4277-b3c5-d2c1eb5b187e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ők nem elmaradó inflációs díjkorrekcióról írnak, hanem olyan kedvezményt nyújtanak, aminek értéke megegyezik a korrekció mértékével.","shortLead":"Ők nem elmaradó inflációs díjkorrekcióról írnak, hanem olyan kedvezményt nyújtanak, aminek értéke megegyezik...","id":"20250409_telekommunikacio-arstop-yettel-kedvezmeny-gazdasag-kkv-inflacio-letorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8d2c452-92ac-4277-b3c5-d2c1eb5b187e.jpg","index":0,"item":"9de8b02a-90e9-46fb-949a-1d1940cc2e50","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_telekommunikacio-arstop-yettel-kedvezmeny-gazdasag-kkv-inflacio-letorese","timestamp":"2025. április. 09. 12:07","title":"Utolsóként jelentette be a Yettel a saját árstopját, másként is csinálja, mint a többiek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Circuit de Catalunyát minden csapat és pilóta túl jól ismeri. A várhatóan kis különbségekből nagy "test-test elleni" csaták várhatók - hacsak a Lotus megint meg nem lepi az egész mezőnyt.
Barcelonában ma bejáratták a hétvégi futamra a Forma-1-es versenyautókat. Vasárnap, ha nem is mindenki, de a "nagyok közül" voltaképpen bárki nyerhet. Csakhogy ők is vannak már vagy tízen.
A katalán pályát minden csapat úgy ismeri, mint a tenyerét, mivel évente legalább egyszer itt tréningezik a teljes mezőny. A Barcelona közeli katlanban 1991 óta rendeznek F1-es futamokat, azóta alig valami változott a vonalvezetésen. Ám pórul jár, aki lebecsüli ezt a ringet csak azért, mert ide "mindenki csak haza jár". Mert bár a csapatok az idén is teszteltek már itt (ráadásul ez volt a tesztidőszak finise), és a versenygépek lényegében az installációs köreiket is már az alapbeállításokon futják, de a február és május közti két hónap azért némi változtatásra mindig rákényszeríti a csapatokat.
Vettel egyelőre inkább csak figyelt
AP / Emilio Morenatti
A célegyenesre ráfordító kanyarról tudna mesélni Senna, aki épp csak egy kicsit csúszott le az edzés végén a felgumizott, rettenetesen tapadó, ezért padlógázt követelő ívről, máris bemutatott egy piruettet. De az ív végén meg di Resta mutatta meg, milyen, ha picit szélesebben érkezik meg az ember - a Sahara-Force Indiával fel is tépte a műfüvet, nyilvánvaló túlórára szorítva a pályamunkásokat.
Szóval: ha csak picit széles is, baj van. Ami a nap legszebb kicsúszását illeti, Webberé e cím, miután nagyjából egy köbméternyi kavicsot szórt szét a pályán, mert egy elrontott kanyarkombináció miatt oda-vissza megjárta széltében az egész kavicságyat.
2in1 kell
Barcelonát mindenki ismeri, és éppen ez a futam legfontosabb ízfokozója. A csapatok Európában először itt, pont ott esnek egymásnak, ahol a köridőkben kifejezhető különbségek általában meglehetősen kicsik. Ám a keskeny pálya miatt - szemben például a bahreinivel - ezek a kis különbségek döntő fontosságúak, sőt: aranyat érhetnek. Előzni ugyanis nehéz. Nem lehetetlen, de ehhez a pályára voltaképpen két autót kell egyszerre a pályára vinni. Egyet a lassú kanyarokba, az autó egyensúlya miatt, és egy másikat a gyors egyenesekbe.
Klasszikusan az előzéshez jó kigyorsítás és kellő végsebesség kell. A katalán pályán enélkül nem is lehet pozíciót nyerni, mert "ritmusból" csak két ponton lehet tisztességgel előzni. Az egyik a célegyenes végén van, ahol "izomból" kell - feltéve, ha sikerül a jobbos kanyarhoz időben a belső ívre húzódni. A másik a több mint 4600 méteres pálya kétharmadánál, szintén egy hosszú egyenes végén (de egy balos visszafordító előtti féktávon), "vakmerőségből" csikarható ki.
Alonso csak az első edzésen okozott meglepetést
AP / Alvaro Barriento
Akad még egy látványos pont, de ehhez partner is kell (akinél jobban kell tudni ilyen tempónál sakkozni), meg némiképp szerencse is. A célegyenes utáni négy kanyar voltaképpen egyetlen jobb-bal-jobb-jobb hajlításként is felfogható, pláne, hogy a kanyarkombináció vége előtt már padlógázon kell menni. Nos, a végén, a két jobbos közt még be-be lehet szúrni a másik autó mellé. De aztán lesz, ami lesz.
Egyensúly orrban, farban
A barcelonai előzéshez azonban az is kell (mivel a sebességkülönbségek viszonylag kicsik és az egyenesek pedig nem túl hosszúak), hogy ne csak az egyenesekben, de az azt megelőző, tekergőző kanyarokban is lopni lehessen a távolságot. Ez utóbbit csak kifejezetten jó aerodinamikai egyensúllyal lehet elérni - nem véletlen, hogy minden csapat ilyen új szárnyakat, íveket, légterelőket vet be, hogy egy kis különbséget még kiautózhatóvá tegyen a többiek kárára.
A McLaren jár ebben az élen: az egész orr-rész átalakult, és jelentősen módosult a légbeömlőnyílás körüli rész is. Button panaszkodott is eleget az autó egyensúyára - utána viszont a délután leggyorsabbja tudott lenni. Ugye, milyen jó, hogy az első futamokon a Button-Hamilton párost végül mégsem kiáltották ki az idény legnagyobb favoritjának?!
Az első edzést Alonso nyerte ugyan, de ebből túl messzemenő következtetéseket kár volna levonni, mert ugyebár a Ferrari ... (és akkor ide ki-ki vérmérséklete szerint illessze be a megfelelő jelzőt) - és délután már csak 14. lett a spanyol (igaz, Massa 11., de más-más tréninget futottak).
Lotus-fóbiás lesz a mezőny
Ezért is lesz érdemes figyelni, hogy boldogul a lopakodással a titkon az élmezőny csúcsa felé settenkedő Raikkonen, aki az első szabadedzésen a leggyorsabb volt (a Lotust 318,2 km/h-s sebességgel "mérték be"), és a másodikon pedig - miközben találtak még egy kis plusz löketet az autóban: 321,3 km/h -, csak három tizeddel volt lassabb a csapattársánál. Ezt vetítve Alonso idejére (314,3 km/h, illetve 315,6 km/h), de főként Vettelére (311,8 és 311,5 km/h) és Webberére (311,6 és 311,2 km/h) látható a biztos tempókülönbség. Kérdés, hogy adott esetben a kör többi részén a fekete-ezüst versenyautóból kitaposható tempóval együtt mindez elég lesz-e egy-egy helycseréhez?
Ha sikerül, Raikkonen eddig is monumentális nimbusza tovább hízik, mivel igazolást nyer: tényleg nem volt azzal semmi baj, hogy a finn világbajnok (egyedül a nagymenők közül!) teljes egészében kihagyta a mugellói tesztet. Ha nem sikerül, lehet blama is a vége, hogy a szorgalmasan araszoló Grosjean végre legyőzheti a csapat bálványát.
Kitaposta a Lotusból a legnagyobb sebességet
AP / Eugene Hoshiko
Szeretnénk hinni: jelzésértékű, amit 20 perccel a vége előtt villantott a Lotus világbajnoka. Egy gyors körre fordulva, nem túl szerencsésen éppen a célegyenes végén érte utol Senna Williamsét, ám mikor a brazil nem akarta elengedni, ahelyett, hogy visszafogta volna magát, verseny üzemmódba kapcsolt. (Tíz perccel később, amikor centire ugyanez a szituáció alakult ki Webber és Kovalainen között, az ausztrál a pálya feléig kergette a Caterhamot, de csak úgy tudott elmenni a piros Anrgy Bird sisakban versenyző finn mellett, hogy az lecsúszott egy ívről és elvette a lábát a gázpedálról.)
Akár így lesz, akár úgy, a Lotus már nyeregben van (hol van az már, amikor tavaly ilyenkor az alakulat - Heifelddel és Petrovval párban - dugóhúzóban zuhant). Ma Barcelonában az a kérdés is feltehető, lesz-e bárki, aki képes letörni az aranyszegélyes istálló futamgyőzelmi ambícióit.