szerző:
Vándor Éva
Tetszett a cikk?

Tizenkét versenyen túl, tizenkét versenyen innen, vagyis épp félidőben érkezett meg a Hungaroringre a Forma–1 mezőnye, a szurkolók pedig abban a reményben, hogy a szezon második fele szorosabb versenyt hoz. Erre van is esély, miután a Red Bull riválisai – különösen a két McLaren – megkezdték a felzárkózást, és az időmérőn kibérelték maguknak az első rajtrácsot. Mit tartogathat a vasárnapi Magyar Nagydíj?

Az idei szezon elején szinte minden jel arra mutatott, hogy ismét egy egyesélyes évnek vág neki a Forma–1, ahol Max Verstappent és a Red Bullt érdemben senki sem fogja tudni majd megszorítani. De mire a Hungaroringre és a szezon feléhez ért a mezőny, a győztesek és az esélyesek halmaza is kiszélesedett. Verstappen esélyei persze még mindig nagyon izmosan tartják magukat, a hét futamgyőzelmével tekintélyes előnyt alapozott meg a holland címvédő, de a győzelmekbe három másik csapat is bele tudott szólni, sőt pályáról pályára már-már kiszámíthatatlannak mondható a sorrend.

Élen a McLarenek, Verstappen csak a harmadik a hungaroringi időmérőn

Két komoly baleset is történt az edzésen, Sergio Perez és Cunoda Juki is összetörte az autóját.

Az idei év eddigi 12 futamán hat versenyző is nyerni tudott már (Max Verstappen mellett Carlos Sainz, Lando Norris, Charles Leclerc, George Russell és Lewis Hamilton), ami mindenképpen üdítően színes ahhoz képest, hogy tavaly az egész szezonban mindössze három különböző versenyző mondhatta el magáról, hogy futamot nyert.

A Red Bull komolyabb fejlesztési csomaggal érkezett Magyarországra, amire nagy szükségük is volt, hiszen a kezdeti előnyük valamennyire elolvadt, igaz, a csapat még így is magabiztosan vezeti a pontversenyt, ami főleg Verstappennek köszönhető, míg Sergio Pérez egyelőre nagyon látványosan küszködik a másik autóban.

Veres Viktor

Verstappennek Silverstone után 84 pontos előnye van Lando Norrisszal szemben, a Red Bull pedig 71 ponttal vezet a konstruktőri versenyben második Ferrari előtt. Hogy mennyire egészséges (még ha csökkenő is) ez az előny, azt jól jelzi, hogy Verstappennek az elmúlt két versenyen csak egyszer sikerült a dobogóra állnia, akkor is csak a második fokára.

És persze kérdés az is, hogy a csapattársát, Sergio Pérezt mennyire motiválja a mind erősebb pletyka, hogy a Red Bull kész elengedni a kezét. Az semmiképp sem segít, hogy rögtön a Q1-ben odacsapta az autót a szombati időmérő edzésen.

A Mercedes Spielberg (George Russell) és Silverstone (Lewis Hamilton) után zsinórban a harmadik győzelmére hajtana, és a Hungaroring-specialistának mondható Hamilton a Brit Nagydíjon (56 futam nyeretlensége után) elért futamgyőzelmének az adrenalinjával érkezett meg Magyarországra. A hétszeres világbajnok hazai pályás sikerét ugyanakkor nem lesz egyszerű megismételni a Hungaroringen, ahol a hűvös Silverstone-hoz képest egészen más időjárási körülmények várnak a versenyzőkre vasárnap, és kétséges, hogy a forróságban is képesek lesznek-e érdemi versenyben maradni a Red Bullokkal – amelyeknél egyébként az elmúlt mind a hat versenyen több pontot szereztek.

Veres Viktor

Ha az időjárás nem is, a pálya vonalvezetése elvileg kedvezne a Mercedesnek, amelynél most extra motivációt jelenthet az elmúlt időszak felfelé ívelő tendenciája. George Russell esetében viszont a félresikerült időmérő – ahol már a Q1-ben kiesett – némileg megnehezíti a csapat dolgát.

A McLaren a szabadedzések, majd az időmérő edzés alapján abszolút esélyesévé lépett elő a Magyar Nagydíjnak, és szükségük is lesz egy kis sikerélményre, miután Silverstone-ban kicsúszott a kezükből a győzelem. A mostani jó formájuk némileg későn köszöntött be, de a csapat erejét jelzi, hogy a Magyar Nagydíj előtt hét pontra zárkóztak fel a Ferrari mögé, Lando Norris pedig jelenleg a világbajnoki pontverseny második helyén van.

Lányok fűtik a Lando Norris-mániát, de az egész Forma-1 jól jár vele

A McLaren fiatal brit pilótájának a számottevő követőtábora rajongók új generációját biztosítja be a Forma-1-nek. Az első futamgyőzelem tűzkeresztségén már túlesett, most már a világbajnoki cím hajszolása sem tűnik a valóságtól elrugaszkodott tervnek, és Lando Norris jó eséllyel száll harcba egy újabb Herendiért a hétvégi Magyar Nagydíjon is.

Az pedig, hogy az elmúlt futamokon ők is többet gyűjtöttek a Red Bullnál, bizakodásra ad okot. Az első futamgyőzelmét idén, a Miami Nagydíjon megszerző Lando Norrisban megvan a potenciál, hogy ne álljon meg egy győztes trófeánál idén – igazán stílusos lenne, ha egy Herendit emelhetne a magasba azok után, hogy Herendi-mintás sisakban versenyez a hétvégén. Az biztos, hogy a szombati időmérő edzésen mindent megtett ezért: vasárnap pole pozícióról indulhat.

A Ferrari nehéz heteket próbálna maga mögött hagyni, de ez nem egyszerű úgy, ha Charles Leclerc a falnak csapja az autót a pénteki szabadedzésen. A csapat azzal vigasztalódhatott, hogy az autó sokkal kiegyensúlyozottabb, mint az elmúlt néhány versenyhétvégén volt. Azt viszont kénytelenek elismerni, hogy a Red Bull és a McLaren is előttük jár. A szombati időmérő edzésen a negyedik és a hatodik helyet tudták megszerezni.

Veres Viktor

A mogyoródi hőségben a gumikopás döntő jelentőségűnek ígérkezik majd a versenyen, a Pirelli mindenesetre ugyanazokat a keverékeket hozta el idén is, mint tavaly.

A Hungaroringet a tavalyi megállapodásoknak megfelelően több ütemben felújítják, az első szakasz már lezárult, megújult a főbejáratnál elhelyezkedő fogadóközpont, átalakult a paddock, illetve szerkezetkész az a két alagút, amely a paddockból a célegyenes alatt vezet a főlelátóhoz. Az idei versenyhétvége után az 1986 óta álló főépületet is lebontják, a helyére – nagyobb garázsokkal ellátott – újat építenek. A célegyenesben lévő fő lelátónak, a Super Gold tribünnek is a 2024-es lesz az utolsó Magyar Nagydíja, mert a futam után ezt is elbontják és egy új lelátót építenek.

Vagyis az idei győztes elmondhatja magáról, hogy utoljára pezsgőzött a Hungaroring régi dobogóján.

Veres Viktor

A 39. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap 15 órától rendezik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!