szerző:
MTI

Az ágazat nagyjai abban egyetértenek, hogy a világháló a legreményteljesebb hazai médium - abban a kérdésben azonban már igencsak megoszlanak az álláspontok, hogy mi a követendő út. Legalábbis ez derül ki az internet világnapja alkalmából feltett körkérdésre adott válaszokból.

"Jól állunk, és egyenesen előre" - mutatott irányt Uj Péter, az Index.hu főszerkesztője, megjegyezve: a médiának épp az online az az ága, ahol nem az a kérdés, hogy kell-e a termék az olvasónak, hanem az: milyen újdonságokkal előrukkolva javíthatja piaci pozícióit egy-egy társaság. Igaz ez akkor is, ha Magyarország térségbeli internetes vezető szerepe ma már a múlté: "szomszédaink jócskán leköröztek bennünket" - tette hozzá.
   
S noha "jósolni csak nagyon óvatosan lehet" ezen a terepen, hiszen milliárdokat érő cégek prognózisai is rendszeresen megbuktak már, az Uj Péter szerint biztosan állítható, hogy a legdinamikusabb növekedést a felhasználók által előállított tartalmakra támaszkodó szolgáltatások mutatják. Példaként a Youtube videomegosztó közösségi portál sikerét hozta fel, amely másfél év alatt vált dollármilliárdokat érő portállá.
   
"A nagy portálok ma már a legolvasottabb nyomtatott lapoknál több embert vonzanak, és csak a két országos kereskedelmi tévé mondhat magának nagyobb közönséget" - árnyalta a képet Weyer Balázs, a másik nagy hazai hírportál, az Origo főszerkesztője.
   
Szerinte ennek a médiumnak egyfelől az a legfőbb előnye, hogy a leghamarabb jut el az olvasóhoz az első impulzus, azaz az alaphír, másrészt az, hogy a világhálón sokkal egyszerűbb mélységében megismerni egy témát, mintha valaki például könyvtárban látna neki ennek.
   
A lassacskán általános trenddé váló mozgókép-szolgáltatás és a "már-már önállóan működő portálokat" kitermelő rovatszintű szakosodás mellett harmadik kitörési pontként azt említette: az online sajtónak ki kell találnia, hogyan tudja rövid, gyors, de mégsem felületes anyagokkal tájékoztatni a közönséget.
   
Követő médiumból saját történeteket felvonultató hírforrássá vált az utóbbi években az internet - adott újabb szempontot Mucsi Csaba, a Magyar Televízió (MTV) újmédia-főszerkesztője, aki ezzel magyarázza, hogy nyomtatott társaiktól egyre több tehetséges munkatársat halásszák el maguknak az online lapok. Szavai szerint tucatnyi tematikus site-ból álló portáljukkal még mindig csak a felszínt kapargatják: van hová fejleszteni; még ebben a hónapban elindítják például a Telesport.hu-t.
   
Előnyeik között említette, hogy rengeteg itt is felhasználható anyagot - műsora 60-70 százalékát - maga készíti a nagyobbik köztévé, az internetes szerkesztőség munkatársai pedig ugyanúgy besegítenek például a híradósoknak, mint azok nekik. Mint mondta, az utóbbi két név növekedése ellenére még mindig csak a lakosság negyedéhez jut el az internet, ezért még nagy fejlődési lehetőségeket rejt ez a terület.
   
Such György elnök közlése szerint a menedzsment "nem tartaná jó iránynak", ha a Magyar Rádió nagy erőkkel beszállna az internetes hírversenybe; sokkal inkább arra koncentrálnak, hogy az adásokhoz kapcsolódó tartalmak megjelenjenek a világhálón, akárcsak azok az anyagok, amelyek adásidő hiányában nem kerültek a műsorba.
   
A fiatal nézők megnyerésében szán kiemelkedő szerepet internetes jelenlétének a Duna Televízió - magyarázta Pomezanski György innovációs alelnök a kisebbik köztévé céljait, a nehézségek között említve, hogy határon túli célközönségük egy részénél - például Erdélyben - jóval kevésbé elterjedt az internet, mint Magyarországon.
   
Mint mondta, a honlapjukon indítandó nettévéablakkal akarják megfogni a fiatalokat, akik például jazzkoncerteket nézhetnének meg itt, vagy a műsorok olyan "folytatásait", amelyek érdekesek ugyan, de az adásidő jelentette korlátok miatt nem kerülhettek képernyőre.
   
Noha képi világban, szerkesztésben és hangütésben is sokat fiatalodott az utóbbi három és fél évben, a mostani vezetés alatt a csatorna, ehhez elegendő munkatárs és pénz hiányában nem tervezik, hogy saját anyagok felpörgetésével szálljanak be a hírversenybe; az alelnök szerint számukra inkább egy, a tévé műsoraira alapozó általános portál a jövő útja.

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Mészáros Lőrinc öccsének cége is állami megbízáshoz jutott

Mészáros Lőrinc öccsének cége is állami megbízáshoz jutott

Drágább lesz az HBO GO

Drágább lesz az HBO GO

Száraz vércseppből mutatnák ki, doppingolt-e a sportoló

Száraz vércseppből mutatnák ki, doppingolt-e a sportoló

Radar360: Karácsonynak üzent a kormány, Hadházy perelne

Radar360: Karácsonynak üzent a kormány, Hadházy perelne

Újabb melegrekord dőlt meg, július végét idézte a mai időjárás

Újabb melegrekord dőlt meg, július végét idézte a mai időjárás

1956 szuperritka sportkocsijai

1956 szuperritka sportkocsijai