szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Drasztikus a gazdasági válság hatása a hazai médiafogyasztásra - áll a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című, az ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézete által publikált kiadvány összegzésén.

"2009-re egyértelmű csökkenést vár a piac, a különböző források a hirdetési piac 15-30 százalékos csökkenését jelzik" - áll az Incze Kinga által jegyzett anyagban, amely szerint tavaly még nagyjából stagnált a  tévénézés mértéke, a rádióhallgatás lassú csökkenése pedig megállt, miközben tovább csökkent a nagy lefedettségű médiumok (azaz az országos televízió- és rádiócsatornák, a nagy példányszámú és olvasottságú lapok) súlya, ennek nyertesei pedig kisebb lefedettségű versenytársaik voltak.

A médiatípusonkénti fogyasztás ugyanakkor többnyire nem csökken, csak a szétdarabolódás, a fragmentáció vagy az a tény keltett ilyen percepciót, hogy a „mainstreamen” kívül rekedt médiumok nehezebben vagy alig kutathatók, kutatottak, ez pedig nehezebben áttekinthetővé teszi az adatokat.

"A közszolgálati csatornák és minőségi lapok iránti érdeklődés tovább csökkent", ugyanakkor az internethozzáféréssel rendelkezők arányának emelkedése lehetővé teszi, hogy az online médiumok fogyasztása mennyiségi értelemben is versenyképessé váljon az offline médiumokéval - áll az összegzésben, amely szerint "2008-ban alapvető strukturális változások nem történtek a médiapiacon az előző évhez képest"

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Folk György (hvg.hu) Világ

Hogyan változtatja meg a közösségi média az újságírást?

Évek óta létező jelenség, hogy az erősen cenzúrázott sajtójú országokból származó hírek esetében az újságírók nem mindig tartják be az olyan alapvető elveket, mint az információk több forrásból történő megerősítése. Az iráni helyzet kapcsán ez most halmozottan előjött.

MTI Gazdaság

200 millió dollárral is csökkenhet idén a magyar médiapiac

Idén akár 200 millió dollárral is csökkenhet a magyar szórakoztató- és médiaipari piac teljesítménye a tavalyi évhez képest a gazdasági válság miatt - közölte az iparág jövőjét vizsgáló tanulmánya alapján a PricewaterhouseCoopers (PwC).