szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kínai online játékok üzemeltetőinek lépéseket kell tenniük az ártó és erkölcstelen tartalmak kiszűrésére - közölte a kínai média a kulturális tárca bejelentésére hivatkozva.

Az augusztus elsejétől életbe lépő új szabályozás a kiskorúak védelmében mentesíteni kívánja az online játékokat olyan tartalmaktól, "amelyek utánzása sértheti a közerkölcsöt és a törvényt". A rendelkezés nem definiálja pontosan, hogy mik az ártó tartalmak, de megjegyzi, hogy az ijesztő, durva jelenetek, a pornográfia, a babona, a szerencsejáték és az erőszak azok közé tartozik.

A jövőben kötelező lesz olyan technikai lehetőségek alkalmazása is, amelyekkel korlátozni lehet a játékidőt, hogy ezzel is akadályozzák a függőség kialakulását - olvasható a döntésről hozott beszámolókban. Tilos lesz továbbá kiskorúaknak az online játékokhoz kapcsolódó szolgáltatást, illetve termékeket vásárolni az interneten. Ennek kivitelezését a hatóságok reményei szerint segíti, hogy egy korábbi rendelkezés értelmében a regisztrációhoz már csak valódi nevet lehet használni.

Az online játékipar piaca 2009-ben közel negyven százalékkal bővült Kínában. Az utóbbi időben ezzel párhuzamosan egyre tömegesebb jelei mutatkoztak a gyerekek, a fiatalkorúak terjedő függőségének. A kapcsolódó halálesetek, a szülők tehetetlensége felgyorsította - a "józan játék, egészséges társadalom" meghirdetett céljával - az új, központi szabályok, az adminisztratív korlátok kidolgozását.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Vége az anonim online kereskedésnek Kínában

Júliustól már csak valódi névvel lehet kereskedni az interneten Kínában, az eladónak valódi nevét és címét is közzé kell tennie az interneten - az ipari kereskedelmi főhivatal erről döntött.

hvg.hu Tech

A legjobb online időjárás-előrejelző oldalak

Meglehetősen bolondos májuson vagyunk túl, ami az időjárást illeti, mondhatni, mindenben volt már részünk, csak abban nem, amire egy “normális” tavaszi hónaptól számítottunk.

hvg.hu Tech

Még küzd az online reklám

Meredeken csökkent az online reklámpiac növekedési üteme Európában: a növekedés 4,5%-ra lassult, szemben a 2008-as 20 százalékkal illetve a 2007-ben regisztrált 40 százalékkal. Európában a teljes hirdetési piacból átlagosan mintegy húsz százaléknyit hasít ki az internet.