Egy amerikai tanulmány szerint egy arcnak igencsak hasonlítania kell egy emberi ábrázathoz ahhoz, hogy élőnek tűnjön, és ebben a szemek játsszák a főszerepet.

Számtalan film próbált sikertelenül élethű emberi animációkat készíteni. A Polar Express élettelen arcai például feszültséget idéztek elő az emberekben, mert próbáltak életszerűek lenni, csak nem egészen sikerült nekik. Az emberek bármibe képesek belelátni egy arcot - a Holdba, egy pirítósba, két pontba és egy vonalba - de sokkal jobban diszkriminálunk, ha arról van szó, mi élő és mi nem.

Thalia Wheatley és Christine Looser, az amerikai Dartmouth College kutatói ezért meg akarták határozni azt a pontot, amelytől élőnek tűnik már egy arc. Looser sorra látogatta New Hampshire játékboltjait, és lefényképezte a játékbabák arcait. A kutatók minden egyes baba arcát megpróbálták összepárosítani egy hasonló kinézetű emberi arccal, majd a számítógépen összemosták a kettőt - írja a ScienceDaily tudományos portál.

Sok mindenbe bele tudunk látni egy arcot

Az ember-baba átmenetekből készült képeket önkénteseknek mutatták meg, akiknek el kellett dönteniük, mely képek készültek emberről, és melyek babáról. A vízválasztó a két arc közötti út kétharmadánál helyezkedett el, az emberihez közelebb. Egy másik kísérlettel kimutatták, hogy a szemek a legfontosabbak az élet meghatározásában.

Az eredmények arra utalnak, hogy az emberek alaposan megvizsgálnak egy arcot, különös tekintettel a szemekre, mielőtt eldöntenék, hogy élő-e - írják a kutatók a Psychological Science című szaklapban. Az arccal rendelkező tárgyak emberinek látszhatnak, de amennyiben különbséget tudunk tenni élő és élettelen között, szociális energiáinkat olyan arcoknak tartogathatjuk, amelyek képesek gondolkodni, érezni és kommunikálni.

Bizarr lóálarcost fotózott le a Google Street View

Igazi sztárrá vált a városokról panoráma-felvételeket készítő és azokat interaktív térképen bemutató Google Street View oldalán az a Skóciában lefotózott férfi, aki a felvételen egy lóálarcot visel.

Arctalan istenszobrok kerültek elő Cipruson

Az ókori ciprusiak vallásosak voltak, de nemcsak a görög istenekben hittek – ez derül ki a legújabb leletekből, amelyek Ciprus ókori központjának, Idalion városának feltárásakor kerültek elő.

Így nézett ki az emberi arc 1500 éve

Egy feltehetően 16 éves lány maradványaiból dél-koreai tudósok rekonstruálták, hogyan nézhetett ki 1500 évvel ezelőtt a Gaya-konföderáció (magyaros átírással: Gaja) időszakában élt fiatal. A lány alakját szilikonból modellezték, és sikerült viszonylag élethű alakot formálnia a törvényszéki orvosokból, régészekből, anatómusokból, genetikusokból és vegyészekből álló kutatócsoportnak - írja a JoongAng Daily.

Trump pert indított az adóbevallásait bekérő ügyész ellen

Elrontotta a Fradi az Espanyol ünnepét

550 lóerős hibrid 7-es BMW a láthatáron

Hogyan változtassunk e-mailezési szokásainkon ahhoz, hogy jobb eredményeket érjünk el?

Ha beengedi a hideget, meleg helyzetbe kerül