szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Facebook is okozhat depressziót - állítják orvosok, akik szerint a közösségi portál negatív hatással lehet az önértékelési problémákkal küszködő tizenévesekre.

A kutatók abban még nem értenek egyet, hogy ez a veszély az egyébként is depresszióban szenvedő gyerekeket érinti-e, vagy valóban csak a túlzott Facebook-használat idézi elő a betegséget. Az viszont már biztos, hogy orvosi szempontból új megvilágításba kerülnek a közösségi oldalak.
   
"A Facebook miatti szorongás, az az érzés, hogy nem tudnak megfelelni a netes közösség támasztotta követelményeknek, még az osztálytársaktól való elszigetelődésnél is fájdalmasabb lehet" - mondta Gwenn O'Keeffe gyermekorvos.
   
"A közösségi oldalakon tapasztalt negatív élmények még a való világban átélt kudarcoknál is mélyebb nyomot hagynak" - magyarázta O'Keeffe, az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia közösségi oldalakról szóló új ajánlásának vezető szerzője.
   
A szakemberek a szülőket és a gyermekorvosokat arra ösztönzik, hogy a depresszió megelőzése érdekében beszélgessenek gyermekeikkel a közösségi oldalak használatáról, és a virtuális világban leselkedő veszélyekről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Napi húszezer kiskamasz veszti el Facebook-profilját

Napi húszezer kiskamasz Facebook-profilját törlik a világ legnagyobb közösségi portáljáról - derül egy friss felmérésből, amely szerint a több mint 600 millió taggal rendelkező oldal törekvései ellenére is szinte minden második 12 év alatti amerikai gyermek tagja valamelyik közösségi oldalnak.

hvg.hu Itthon

Hívő vagyok, facebookozom

Remek kommunikációs csatorna, ahol mindenki úgy jelenik meg, ahogy jónak látja - így lehetne sommázni a megkeresett egyházak válaszait azzal kapcsolatban, mit is várnak a hívőktől a közösségi oldalakon.

hvg.hu Tech

A nők az aktívabbak a Facebookon

A 18-64 éves korosztályból a közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele napi szinten használja az ilyen portálokat, amelyek közül az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a Myspace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös kutatásából.