Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kríziskommunikációt, kockázatfeltárást, sajtóelemzést és az újságírók listázását is vállalta 5,1 millió forintért Várkonyi Andrea cége.","shortLead":"Kríziskommunikációt, kockázatfeltárást, sajtóelemzést és az újságírók listázását is vállalta 5,1 millió forintért...","id":"20250416_Kozbeszerzes-Varkonyi-Andrea-ujsagirok-lista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052.jpg","index":0,"item":"ade484ed-802e-4707-a524-d9102f31563e","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_Kozbeszerzes-Varkonyi-Andrea-ujsagirok-lista","timestamp":"2025. április. 16. 12:31","title":"Várkonyi Andrea cége az újságírók listázására nyert el egy közbeszerzést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aaf071d-7992-40a7-93b5-8bb68e11c0c8","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A színész ősz hajjal és komoly szakállal pózolt. ","shortLead":"A színész ősz hajjal és komoly szakállal pózolt. ","id":"20250416_Johnny-Depp-uj-film-foto-osz-haj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aaf071d-7992-40a7-93b5-8bb68e11c0c8.jpg","index":0,"item":"4dac5e69-0851-4fed-bfa3-fb3c9a1efcba","keywords":null,"link":"/kultura/20250416_Johnny-Depp-uj-film-foto-osz-haj","timestamp":"2025. április. 16. 10:52","title":"Johnny Depp az új filmjében gyakorlatilag felismerhetetlen lesz, itt van az első fotó róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d7292c5-b252-460c-8587-ff22d677c8f0","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"A ragadós száj- és körömfájás vírus mesterséges eredete politikai téma lett Magyarországon. Nem ez az első összeesküvés-elmélet a kórokozókkal kapcsolatban: a laborban piszkált vagy valamilyen baleset folytán kiszabadult vírusokról eddig is olvashattunk. A mesterséges intelligencia fejlődése nyomán pedig szintet léptek a konteógyártók is. De vajon a biofegyverek gyártásában is segíthet az MI?","shortLead":"A ragadós száj- és körömfájás vírus mesterséges eredete politikai téma lett Magyarországon. Nem ez az első...","id":"20250416_Biofegyverek-MI-szaj-es-koromfajas-Covid-Gulyas-Kemenesi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7292c5-b252-460c-8587-ff22d677c8f0.jpg","index":0,"item":"a09c380f-e258-4af3-a530-88b167174c88","keywords":null,"link":"/360/20250416_Biofegyverek-MI-szaj-es-koromfajas-Covid-Gulyas-Kemenesi","timestamp":"2025. április. 16. 19:30","title":"Mi történik, ha egy halálos vírus receptjét kérjük a mesterséges intelligenciától?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"15-17 méterrel a föld alatt állt meg a tavaly elszivárgott olaj. Most a Mol föld alatti védőfalat épít, hogy ne terjedhessen tovább a szennyeződés.","shortLead":"15-17 méterrel a föld alatt állt meg a tavaly elszivárgott olaj. Most a Mol föld alatti védőfalat épít, hogy ne...","id":"20250416_Mol-fold-alatti-fal-gardony-olajszivargas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab.jpg","index":0,"item":"524d6139-135e-4ea6-909f-8b1cbb4ad891","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_Mol-fold-alatti-fal-gardony-olajszivargas","timestamp":"2025. április. 16. 14:55","title":"Elkezdte a Mol a föld alatti védőfal építését a gárdonyi olajszivárgás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5076e77-4943-47c1-b942-ba776d702c2d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hódmezővásárhely polgármestere irigy Magyar Péterre, amiért neki nem kell összefognia Gyurcsánnyal.","shortLead":"Hódmezővásárhely polgármestere irigy Magyar Péterre, amiért neki nem kell összefognia Gyurcsánnyal.","id":"20250416_Marki-Zay-Peter-Magyar-Peter-a-kiabrandult-fideszesek-szavazataival-fogja-megnyerni-a-valasztast-jovore","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5076e77-4943-47c1-b942-ba776d702c2d.jpg","index":0,"item":"bdb92c8a-b2af-4b87-9998-4268fc245d87","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Marki-Zay-Peter-Magyar-Peter-a-kiabrandult-fideszesek-szavazataival-fogja-megnyerni-a-valasztast-jovore","timestamp":"2025. április. 16. 08:32","title":"Márki-Zay Péter: „Magyar Péter a kiábrándult fideszesek szavazataival fogja megnyerni a választást jövőre”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1541e93f-7675-4f53-b54c-a9612945c94a","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Az EKB-nak csak a 2024 eleji fideszes törvénytervezet jut eszébe, amikor látótávolságban volt az MNB-alapítvány szabályozásához. Akkor viszont csak véleményezett, ráadásul nem is negatívan.","shortLead":"Az EKB-nak csak a 2024 eleji fideszes törvénytervezet jut eszébe, amikor látótávolságban volt az MNB-alapítvány...","id":"20250416_MNB-EKB-ECB-alapitvany-botrany-Kosa-Lajos-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1541e93f-7675-4f53-b54c-a9612945c94a.jpg","index":0,"item":"b8af4de1-8aa2-4dcc-ab00-4c026c4e2202","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_MNB-EKB-ECB-alapitvany-botrany-Kosa-Lajos-ebx","timestamp":"2025. április. 16. 13:30","title":"Válaszolt az EKB a HVG-nek: csak tippelni tudnak, miért őket vádolja Kósa Lajos az MNB-alapítványok vizsgálatának akadályozásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d285c89c-d863-4dd3-bc8b-ccb195c40811","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy bírósági tárgyaláson előkerült e-mailből derült ki, Mark Zuckerberg pontosan látta, hogy előbb–utóbb a Metát is utoléri egy trösztellenes per.","shortLead":"Egy bírósági tárgyaláson előkerült e-mailből derült ki, Mark Zuckerberg pontosan látta, hogy előbb–utóbb a Metát is...","id":"20250416_meta-facebook-instagram-whatsapp-eladasa-mark-zuckerberg-trosztellenes-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d285c89c-d863-4dd3-bc8b-ccb195c40811.jpg","index":0,"item":"b21c9734-ebfc-4c73-923a-735ad11d11d8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_meta-facebook-instagram-whatsapp-eladasa-mark-zuckerberg-trosztellenes-per","timestamp":"2025. április. 16. 10:03","title":"Látta, hogy baj lesz, az Instagram és a WhatsApp eladását fontolgatta Mark Zuckerberg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06823f21-08f2-49fc-bd95-f327c2ea0c10","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly szankciókat mérlegel a kínai MI-startuppal szemben a Trump-kormányzat, és ezt a felhasználók is megérezhetik.","shortLead":"Komoly szankciókat mérlegel a kínai MI-startuppal szemben a Trump-kormányzat, és ezt a felhasználók is megérezhetik.","id":"20250417_egyesult-allamok-kinai-deepseek-mesterseges-intelligencia-betiltas-amerikai-chipek-nvidia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06823f21-08f2-49fc-bd95-f327c2ea0c10.jpg","index":0,"item":"39138eb7-92a1-4a8c-955d-6865f017c857","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_egyesult-allamok-kinai-deepseek-mesterseges-intelligencia-betiltas-amerikai-chipek-nvidia","timestamp":"2025. április. 17. 13:03","title":"Betilthatják a DeepSeeket az Egyesült Államokban – amerikai chipeket sem vehetne a kínai startup","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Magyarországon a Facebook-felhasználók száma meghaladta a 3 milliót, és bár még mindig a Google a leglátogatottabb...
Magyarországon a Facebook-felhasználók száma meghaladta a 3 milliót, és bár még mindig a Google a leglátogatottabb oldal, a Facebookon időznek a legtöbbet az emberek: böngésznek, nézelődnek, játszanak, levelezhetnek, illetve kereshetnek az interneten. A közösségi oldal felületét egyre több cég próbálja meg arra használni, hogy üzeneteit eljuttassa a fogyasztóihoz. „Marketing szempontból a Facebook is csak egy csatorna a sok közül. Igaz, egy olyan csatorna, amelynek a jelentősége folyamatosan nő, és amit már jó ideje nem lehet figyelmen kívül hagyni” – szögezi le Petrányi-Széll András, a PS:PRovocative pr ügynökség egyik vezetője.
A nagy márkák hibái A nagy márkák is elkövetik néha azt a hibát, hogy önálló marketingterületként gondolnak a Facebookra, nem pedig eszközként használják, amit be kell illeszteni a marketingtevékenységükbe. Amikor elkészítik a marketingstratégiájukat, eldöntik, hogy milyen termékeket állítanak fókuszba és milyen üzenetekkel hirdetik azokat az egyes célcsoportok számára, majd utólag ehhez az egészhez hozzácsapják a közösségi médiát is, mondván, hogy egyébként csináljunk valamit a Facebookon is. A közösségi médiamarketing azonban nem erről szól.
A tavalyi Kreatív Prizma versenyen a PS:PRovocative nyerte el a „Közösségi Médiamegoldás” kategóriában a „fődíjat”. Az indoklás szerint ügyfelüket, a NOD32 vírusirtót gyártó ESET hazai képviseletét az addigi, főként szakmai kommunikáció után nagyon jól időzítve és releváns témával vitték be a közösségi médiába: a 2010. július végén kitört Facebook adatvédelmi botrány, majd augusztus elején megjelent Facebook-vírus kapcsán a közösségi oldalak veszélyeire irányították a figyelmet, és konkrét, alapos tanácsokkal látták el a felhasználókat. Ezzel a fő üzenettel megújították a honlapot, létrehozták a biztonsággal foglalkozó Facebook-oldalt, sajtóközleményt adtak ki arról, hogyan lehet elkerülni a közösségi oldalak veszélyeit, és Kamuprofil-vadászatot hirdettek a cég blogján. Sor került gyerekrajzpályázatra, valamint online játékokra a női portálokon, így a különböző célcsoportot külön szólítottak meg.
A kétirányú kommunikációra jó példa a Vodafone Felelősségvállalás Facebook-oldala is, amelyik a cég társadalmi szerepére helyezi a hangsúlyt, és élénk párbeszédet folytat a felhasználókkal.
Tartalom a fogyasztónak Nem a Facebookra kell tehát tartalmat előállítani, hanem a fogyasztóknak, és meg kell vizsgálni, hogy ezt a tartalmat hogyan lehet a legkönnyebben eljuttatni hozzájuk – hangsúlyozza a szakember. Nem mi döntjük el ugyanis azt, hogy milyen eszközöket használunk, hanem a fogyasztók döntik el, hogy hova mennek, mi pedig megyünk utánuk. Egy koherens online jelenlétet kell kialakítani, és ebbe kell integrálni a Facebookot is, akárcsak a többi csatornát, vállalati oldalt, blogot, iWiW-et stb. A tapasztalatok szerint a kisebb cégek jobban ráéreztek ezekre a lehetőségekre, és szép sikereket értek el már eddig is, mivel frissebbek, rugalmasabbak és közvetlenebbek, mint a nagyok.
És hogy profi ügynökségre vagy egy házon belüli kreatív alkalmazottra célszerűbb-e bízni az oldal gondozását? A szakember szerint tulajdonképpen bárkire rá lehet bízni, csak olyan emberre nem, aki nem ér rá, és ezért melléktevékenységként kezeli ezt az ügyet. A közösségi média kezelése stratégiát és egész embert, vagy jobb esetben egész csapatot kíván.
Hasznosnak maradni Technológiailag a Facebook nagyon sok mindenre lehetőséget ad, akár webshopot is üzemeltethetünk rajta, csinálhatunk kuponakciókat is, így a megtérülés pénzben is mérhető. Ám a Facebook nem a miénk, hanem egy magántulajdonban lévő vállalkozás, ami nagyon gyorsan nőtt nagyon nagyra. Ennek következtében meglehetősen gyerekcipőben jár, még akkor is, ha világszerte 600 millióan vannak rajta. Egyik napról a másikra változhatnak a játékszabályok.
Idén februárban több médium is cikkezett arról, hogy a Facebook „betett” a közösségi oldalaknak. Átállította ugyanis a hírfolyam (a Facebook kezdőoldalunkon megjelenő bejegyzések) algoritmusát, és alapbeállításként azt határozta meg, hogy a kezdőoldalunkon csak azokhoz az entitásokhoz (ismerősök, oldalak) tartozó bejegyzések jelenjenek meg, akikkel elég sűrűn kerülünk interakcióba.
Azok a marketingesek tehát, akik eddig nem arra koncentráltak, hogy hasznos tagjai legyenek a közösségnek, hanem megpróbáltak nagy rajongótábort vásárolni, már nem tudták hatékonyan eljuttatni az üzeneteiket sehova. A Facebook megszűnt ingyenes marketingcsatorna lenni, a felhasználók láthatatlanná váltak, a minél több lájkoláshoz már nem elég az értékes ajándékok, kuponok osztogatása.
„A Facebook felismerte, hogy hasznosnak kell maradnia a felhasználók felé, ami azt is jelenti, hogy a túl sok „szemét üzenetet” nem kell megjeleníteni a számukra. Érdekes és tanulságos volt a reakció is a magyar cégek részéről: arra biztatták a felhasználókat, hogy állítsák vissza az alapbeállításokat, hogy minden hír megjelenjen” – magyarázza Petrányi-Széll András. Téves tehát az a hozzáállás, amelyik csak a rajongók számának növekedésében látja a sikert. A kommunikációs szakember az általuk menedzselt oldalt hozza fel példaként: a hozzászólásaikat átlagosan háromszor-négyszer annyian lájlkolják és kommentelik, mint az egyik kétszer akkora rajongótáborral rendelkező multinacionális vállalat hozzászólásait.
Legyünk órára készek – a versenytársakból is A szakemberek régóta keresik azt az eszközt, ami visszajelzést ad a Facebook-tevékenységről, és amelynek a segítségével részletesen elemezhető az oldal aktivitása.
Ez év februárjában vált elérhetővé egy magyar fejlesztésű online eszköz, amellyel a hivatalos Facebook-oldalak minden fontos statisztikája elérhető. A fejlesztésben az a legérdekesebb és leginkább újszerű, hogy tíz-húsz, de akár ötven versenytárs interaktivitásába is belenézhetünk admin szemmel. A rendszer árnyalt és precíz visszajelzést ad az oldalon zajló párbeszédről, az adatokat pedig könnyen követhető grafikonokba rendezi.
Az IMEDIA Facebook PR Analitika jelen pillanatban naponta 12 271 üzleti jellegű magyar Facebook oldalt figyel, és az eredményeket négy nagy csoportba rendezi: taglétszám-növekedés napi, heti és havi szinten; az adminisztrátorok aktivitása (milyen gyakran és milyen tartalmú, minőségű üzeneteket tesznek közzé); a rajongók interakciója (a kommentek, lájkok és egyéb interakció-típusok száma, gyakorisága, időbeni eltolódása), illetve toplistákat állít elő véleményvezérekről. Ráadásul áprilisban a rendszer iWiW Analitikával is kiegészült, amelynek a segítségével a hazai közösségi oldal közel 116 ezer klubja vált monitorozhatóvá.