Segélyhívót szereltetne az új járművekbe az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság azt szeretné, ha 2015-től valamennyi új személyautót és könnyű haszongépjárművet automatikus jelzést biztosító e-segélyhívó rendszerrel szerelnének fel.

  • MTI MTI
Segélyhívót szereltetne az új járművekbe az Európai Bizottság

A testület arra törekszik, hogy tegyék automatikussá az évtized közepére a közúti baleseteknél használandó, életmentő segélyhívó rendszert - erősítette meg csütörtöki közleményében Neelie Kroes távközlési felelős.

A bizottság egy aznap elfogadott ajánlásában arra sürgette az EU-tagállamokat: gondoskodjanak arról, hogy a mobilhálózat-üzemeltetők korszerűsítsék infrastruktúrájukat, a segélyhívások így gyorsan és hatékonyan juthatnak majd el a készenléti szolgálatokhoz.

Neelie Kroes szerint ez a rendszer "több száz életet fog megmenteni, és csökkenteni fogja a közúti balesetek áldozatainak fájdalmait és szenvedését".

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.