Esőben esernyőt reklámozhat a Google

Az időjárás alapján is reklámozhat hamarosan a Google – ezzel kapcsolatos eljárást szabadalmaztatott mobilokra a keresőcég.

  • hvg.hu hvg.hu
Esőben esernyőt reklámozhat a Google
Állt már valaha az esőben, azon morfondírozva, vajon hol lehetne a legközelebb esernyőt venni? Ha igen, önt is érdekelheti a Google legújabb szabadalma, melyről a BBC számolt be. 

A kereső ugyanis az időjárás változását is követő mobil reklámozási eljárás levédetését kezdte meg. Arról ugyanakkor még nincs szó, hogy be is vezetnék a megoldást, egyelőre csak a szabadalmi portfólióját bővíti a cég.

Adatvédők szerint ugyanakkor több veszélyt is hordoz a célzott reklámok mögötti technológia. A szabadalomban szereplő eljárással ugyanis  a releváns hirdetések kedvéért speciális adatokat is rögzítenének – a hőmérsékletet, a páratartalmat, a fényt, a hangot, vagy a levegő összetételét például.

Google
A szabadalmi dokumentum szerint ha túlságosan meleg van, légkondicionálókat hirdető üzeneteket kaphatnak a felhasználók, ha túl hideg, akkor télikabátokat áruló boltokat ajánlana a rendszer.

A szabadalom ugyanakkor azt is lehetővé tenné, hogy a Google a keresés nélkül jusson jelentős mennyiségű adathoz.
Gus Hosein, a az emberi jogok betartását figyelő Privacy International ügyvezetője egyenesen a kémkedéshez hasonlítja a módszert, és meggondolandónak tartja a használatát – túl nagy a kockázat cserébe azért, hogy valaki megpróbáljon eladni egy télikabátot egy hideg napon.

A Google egyelőre igen visszafogottan nyilatkozik az ügyről – úgy fogalmaznak, egyes szabadalmakból születik termék, másokból nem, és magából a szabadalomból nem következik egyenesen, hogy terméket vagy szolgáltatást fejlesztenek belőle.

Különvélemény

Ugyanakkor a BBC által megkérdezett szakértő szerint logikus lenne, hogy a Google hirdetési rendszerét ezzel a módszerrel bővítse. Hiszen a Google már most is személyre szabott hirdetésekkel bombázza, aki a keresőjét használja – a korábbi keresései és a földrajzi helye alapján.
Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.