szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Sogou internetes keresőportál tanulmánya szerint csupán az idei év első hat hónapjában mintegy 200 milliárd nem kívánt reklám, vásárlási ajánlat, társkereső hirdetés és kedvezményes hitelajánlat érkezett sms-üzenet formájában a kínai mobiltelefonokra.

Évről évre több spamüzenet árasztja el a kínai mobilozók telefonjait, esetenként komoly összegű csalásoknak teret adva - állapítja meg egy friss jelentés.

A Sogou internetes keresőportál tanulmánya szerint csupán az idei év első hat hónapjában mintegy 200 milliárd nem kívánt reklám, vásárlási ajánlat, társkereső hirdetés és kedvezményes hitelajánlat érkezett sms-üzenet formájában a kínai mobiltelefonokra. A százmillió ilyen üzenet vizsgálatából kiderül: a spamek csaknem kétharmada reklám, amelyből átlagosan naponta legalább egy érkezik a felhasználók készülékeire.

A csaló üzenetek az összesnek alig két százalékát teszik ki, ugyanakkor 2013 első hat hónapja során több mint 30 millió jüan (egymilliárd forint) anyagi kárt okoztak a hiszékeny telefonálóknak. Az ilyen üzenetek gyakran egy "régi jó baráttól" vagy éppen a "főbérlőtől" érkeznek, akik kölcsönkérnek, illetve a lakbér új bankszámlaszámra való utalását szorgalmazzák. 

A spamüzenetek mindenekelőtt a leggazdagabb és legnagyobb városok lakóit árasztják el, így Pekingben, a kelet-kínai Sanghajban és a dél-kínai Kuangcsouban kapnak ezekből a legtöbbet. Úttörő módon a tanulmány az üzenetek forrását is vizsgálta, ebből kiderül, hogy a legtöbb sms-szemét Kuangtung tartományból és Pekingből érkezik.

A spamek száma évről évre több tízmillióval nő, s a lakosok gyakran panaszkodnak a szolgáltatóknál, azok visszaszorítását követelve. A probléma kezelése ugyanakkor - mutat rá a Sogou - hosszabb távú erőfeszítéseket kíván, a hatóságok és a mobiltársaságok szoros és összehangolt együttműködését. A kínai központi televízió (CCTV) októberben ugyanakkor éppen azzal vádolta meg a három nagy kínai szolgáltatót, hogy maguk is részt vesznek a spamüzenetek közvetítésében, azért ugyanis fizetséget kapnak a magukat vagy termékeiket népszerűsíteni igyekvő vállalatoktól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!