"Jön az olcsó iPhone!" – 2013 szeptemberében ezzel volt tele a tech sajtó, mi is többször cikkeztünk erről, aztán jött a bemutató és a meglepetés: mindössze 100 dollárral kedvezőbb áron kapható az egyébként 34 ezer forintból összerakható 5c, mint az Apple csúcsterméke, az 5s. Az első hétvégén hiába adtak el összesen 9 milliót a két modellből, az 5s kétszer jobban fogyott, majd az egyik Foxconn gyárban le is állították az iPhone 5c gyártását.
Mindezek fényében a közvélemény bukásként könyvelte el a színes okostelefont, de a Kantar Worldpanel kutatása alapján nem biztos, hogy jogosan. Az összegzésből ugyanis kiderül, hogy az iPhone 5c tulajdonosainak fele más gyártók, főleg a Samsung és az LG telefonjait cserélték le – ugyanez az arány az 5s esetében 20 százalék. Tehát az 5c révén a riválisoktól sok felhasználót tudott elcsábítani az Apple, ha pedig ezek a vásárlók elégedettek és a következő váltásnál is iPhone-t vesznek, már inkább sikerként lehet az 5c-re tekinteni.