Mint a sci-fi filmekben: hamarosan tényleg érezheti, ha megfog valamit egy játékban
A legtöbb virtuális valósággal foglalkozó cég szemüvegekben gondolkodik, a texasi Rice Egyetem diákjai egy egészen más vonalon indultak el.
hvg.hu
Az Oculus, a Valve, a Samsung és a HTC egyaránt olyan szemüveget építettek, amely a képi- és hanghatásokat teszi valóságossá a viselője számára. A texasi Rice Egyetem hallgatói azonban nem érték be ennyivel a dolgot, és egy olyan vezeték nélküli kesztyű fejlesztésébe kezdtek, amellyel például egy játékban megfogott tárgyról úgy érezzük majd, a valóságban is a kezünkben tartjuk.
Az eszköz pontos működését szigorú titokként kezelik, csak a houstoni Virtuixnak árulták el, a cég ugyanis üzleti lehetőséget látva beszállt a fejlesztésbe. Az biztos, hogy a kesztyűben lévő, levegővel felfújható tappancsok segítenek abban, hogy a viselője úgy érezze, a kezében tart egy tárgyat. Az eszközön folyó munkálatok valószínűleg nagyon jó irányba haladtak, a Virtuix projekt körüli felbukkanása legalább is ezt sugallja. Ez az a vállalat, ami 2014-ben dobta piacra azt a leginkább futópadra emlékeztető eszközt, amely egy virtuálisvalóság-szemüveggel kiegészítve komoly élményt nyújthat.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?