szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legtöbb virtuális valósággal foglalkozó cég szemüvegekben gondolkodik, a texasi Rice Egyetem diákjai egy egészen más vonalon indultak el.

Az Oculus, a Valve, a Samsung és a HTC egyaránt olyan szemüveget építettek, amely a képi- és hanghatásokat teszi valóságossá a viselője számára. A texasi Rice Egyetem hallgatói azonban nem érték be ennyivel a dolgot, és egy olyan vezeték nélküli kesztyű fejlesztésébe kezdtek, amellyel például egy játékban megfogott tárgyról úgy érezzük majd, a valóságban is a kezünkben tartjuk.

Az eszköz pontos működését szigorú titokként kezelik, csak a houstoni Virtuixnak árulták el, a cég ugyanis üzleti lehetőséget látva beszállt a fejlesztésbe. Az biztos, hogy a kesztyűben lévő, levegővel felfújható tappancsok segítenek abban, hogy a viselője úgy érezze, a kezében tart egy tárgyat. Az eszközön folyó munkálatok valószínűleg nagyon jó irányba haladtak, a Virtuix projekt körüli felbukkanása legalább is ezt sugallja. Ez az a vállalat, ami 2014-ben dobta piacra azt a leginkább futópadra emlékeztető eszközt, amely egy virtuálisvalóság-szemüveggel kiegészítve komoly élményt nyújthat.

A technológiához kapcsolódó érdekesség, hogy a Bristoli Egyetemen azon dolgoznak, hogy kesztyű nélkül is kitapinthassuk a virtuális valóságban létező tárgyakat. Az ő technológiájuk a dolgok megfogásához nem elég, de sok helyzetben az is átütő élményt nyújthat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!