Az Apple márka annyit ér, mint a Coca-Cola, a Microsoft és a Facebook összesen

Az almás vállalat egymás után harmadik éve vezeti az Interbrand márkaérték szerint összeállított toplistáját.

  • hvg.hu hvg.hu
Az Apple márka annyit ér, mint a Coca-Cola, a Microsoft és a Facebook összesen

Az Apple még 2013-ban taszította le a trónról a Coca-Colát, azóta pedig nem is minden évben vezeti a toplistát. A dobogó második helyére időközben befúródott a Google, az üdítőipari vállalat így már csak a hardmadik helyen áll.

Az Interbrand által összeállított rangsor első tíz helyéből hetet technológiai/e-kereskedelmi vállalat foglal el: az Apple-Google páros mellett a negyedik a Microsoft, az ötödik az IBM (a két cég helyet cserélt tavaly óta), hetedik a Samsung, nyolcadik a GE, tizedik pedig az egy év alatt öt helyet előrelépő Amazon.

Interbrands

A listán “csak” 23. helyen áll a Facebook, de valamiben elsők: az egy év alatt mért 54 százalékos márkaérték-növekedése a legnagyobb erősödésnek számít a top 100-ban.

A mobilgyártókat leválogatva az Apple (1.), Microsoft (4.), Samsung (8.), Sony (58.), Huawei (88.), Lenovo (100.) a sorrend.

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

„Olyannyira rímelnek egymással az ifjúkori élményeim és a mai benyomásaim, hogy azt éreztem, ha 1971–1972-ről írok, akkor az olvasó talán ráismer, hogy ugyanez történik most, csak jóval nagyiparibb módszerekkel vernek át minket” – mondja a 77 éves, tíz éve még sikeres filmrendező, aki azóta pályát módosított. A Hamisítók című hatodik regénye az 1970-es évek kommunikációs trükkjeit és ügynökügyeit eleveníti fel.