Egy kutatás szerint a fehér kenyerek is növelhetik a tüdőrák kialakulásának kockázatát.

Egy új kutatás szerint a magas glikémiás indexű szénhidrátok, mint a fehér kenyér, a kukoricapehely, vagy a puffasztott rizs emelheti a tüdőrák kialakulásának kockázatát - írja texasi kutatók tanulmányára hivatkozva a Daily Mail.

A lap szerint a tüdőrák által érintettek 12 százaléka a nem dohányzók köréből került ki, különösen őket érintheti ez a felfedezés.

A kutatás szerint ugyanis a cukorszintet gyorsan megemelő magas glikémiás indexű ételek a vércukor- és az inzulinszint megemelése mellett egy inzulinhoz hasonló fehérje szintjét is megemelik, erről pedig már korábban is kimutatták, hogy köze lehet a tüdőrákhoz.

A tudósok szerint a magas glikémiás indexű ételeket evőknél 49 százalékkal magasabb a tüdőrák kialakulásának kockázata, így az átállás a teljes kiőrlésű kenyerekre és tésztákra, illetve a zabpehelyre például segíthet a kockázat csökkentésében.