Ha csak 2 percet játszik ezzel a játékkal, akár 250 ezer magyar életét is jobbá teheti
A Telekom által kiadott Sea Hero Quest telefonos játékot kifejezetten az egyre többeket érintő demencia kutatásának előmozdítására fejlesztették. Ha egyenként csak 2 percig játszik vele 100 ezer ember, azzal máris több mint 50 évnyi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adatot állít elő a közösség.
hvg.hu
A demencia globális hatását vizsgáló jelentés szerint a betegség 2050-re világszerte 135 millió embert érint majd. A hatás igen komoly: a kór megakadályozza az új emlékek kialakulását, gyakran elszigetelve és összezavarva az érintetteket. Számos demenciával küzdő ember számára az első jel a tájékozódási képesség elvesztése, amelynek következtében még a jól ismert helyeken és környezetben sem képesek eligazodni és tájékozódni. A demencia és leggyakoribb formája, az Alzheimer-kór Magyarországon is súlyos problémát jelent: mintegy 250 ezerre becsülik a közvetlenül érintettek számát, de mivel ez a betegségcsoport a páciensek környezetére is jelentős hatással van, így egymillió magyar életében is jelen van a demencia.
Deutsche Telekom
Az első tünetekel összefüggésben a Sea Hero Quest (A tenger hőse) elnevezésű új mobiljátékot azért fejlesztették, hogy elmélyítse a térbeli tájékozódásról meglévő tudományos ismereteket, illetve információval szolgáljon arról, hogyan működik agyunknak ez a területe. A játékosok szigetek és jéghegyek közötti lavírozásának minden másodperce a szakértők számára hasznos tudományos adattá konvertálható. Hagyományos módszerekkel több, mint 5 órába telne ugyanannyi adat begyűjtése, mint kétpercnyi Sea Hero Quest játékkal. Ha 100 ezer ember 2 percig játszik, ezzel több, mint 50 évnyi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adat jöhet létre.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt. A jogi kutyulmány minden óvatosságot sutba dobva növeli a deficitet és az államadósságot.