Zseniális reklám született arról, mi lenne, ha egy ember lenne az internet
Egy ember személyesíti meg az egész internetet a webes szolgáltatásokkal foglalkozó amerikai GoDaddy idei Super Bowl-os hirdetésében. Nem is az alapötlet benne a nagyon jó, hanem az a rengeteg utalás, amit ilyen rövid időbe sikerült belezsúfolniuk.
hvg.hu
A 30 másodperces szpot olyan, mint egy jó film: ahányszor végignézi az ember, annyiszor talál fedezhet fel benne valami újat. Bár a konkrétan erre a részre szánt idő mindössze 25 másodperc, rövidségéhez képest rengeteg utalás van a videóban netes dolgokra, a szpot után kigyűjtöttünk párat.
a főszereplő mellkasán, hasán, hátán és karján lévő tetoválások mindegyike
a falra kiszegezett diplomáját kiállító egyetem
pixeles képek a falakon, az egész lakásban
az ablak (!) mint a világra kinéző böngésző, rajta az ikonokkal
a fürdőszobában a frissítő dezodor logója a böngésző “frissítés” ikonja
a törölközők felirata (IRL: az in real life kifejezés rövidítése, online terjedt el, és azt jelenti, hogy a való életben, nem pedig “csak” az interneten történik valami)
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.