Minek vásárolni/letölteni egyenként a számokat vagy albumokat, ha egy streaming zeneszolgáltatással bármikor bármit hallgathatok? – ez a költői kérdés vezet ahhoz, hogy a streaming zeneszolgáltatások egyre jobban törnek fel a zenepiacon, a Spotify a legnépszerűbb, de az Apple Music is jó úton halad.
Utóbbi egy óriási nyereségeket összehozó cég egyik terméke, így elbírja akár a veszteséges működést is, a Spotify már nem, hiszen csak a korlátlan zenehallgatással foglalkozik. És ez – egyelőre – nagy baj.
A BBC számolt be róla, hogy a Spotify továbbra is fantasztikus fejlődést mutat: már több mint 140 millió felhasználója van, ami a pont egy évvel ezelőttihez képest több mint 40 százalékos növekedés. Tavalyi bevételük 2,9 milliárd euró volt, ami kényelmessé is tehetné az üzletet, de ez messze nincs így: óriási összegeket emészt fel a jogdíjak kifizetése, így a cég vesztesége majdnem 540 millió euróra dagadt.
A Spotify jövője tehát erősen kérdésesnek tűnik, de a BBC-nek kiemelte a cég: nyugodtan tekintenek előre, a marketingre és a fejlesztésre továbbra is komoly összegeket költenek, hogy hamarosan nyereségessé váljon a szolgáltatás, sőt, a tőzsdére lépést is tervezik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.