Rádiójelek segítségével kutatták fel ázsiai lódarazsak fészkét brit tudósok, akik szerint módszerük áttörést jelent az invazív faj nagy-britanniai terjedése elleni harcban.

Az Exeteri Egyetem kutatói elektronikus rádiójeladókat szereltek a méheket elpusztító és felfaló ázsiai lódarazsakra (Vespa velutina), hogy a fészkükhöz jussanak. A Communications Biology című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányt társszerződként jegyző Juliet Osbourne professzor szerint az új technológia kulcsfontosságú a lódarazsak térhódítása elleni küzdelemben.

Tavaly a kutatócsoport Franciaországba és Jersey szigetére utazott, hogy új módszereket kísérletezzenek ki, melyekkel gyorsabban megtalálhatják és elpusztíthatják a lódarázsfészkeket.

Az ázsiai lódarázs királynői akár 3, a dolgozók 2,5 centiméteresre is megnőhetnek. Barna-fekete testüket sárga csíkok tarkítják, barna végtagjaik sárgán végződnek, fejük fekete, "arcuk" narancsos-sárgás.

Peter Kennedy, a kutatás vezetője a BBC-nek elmondta, hogy befogtak és részlegesen megfagyasztottak néhány lódarazsat, hogy varrócérnával rájuk erősíthessék a jeladókat. Így akár 1,3 kilométeres távolságra is követni tudták a rovarokat.