szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelek szerint nemcsak a Model 3, a napelemes tetőcserép gyártásával is meggyűlik a baja a Teslának. Bennfentesek szerint a cégnek komoly nehézségei vannak mind a gyártósor, mind pedig Elon Musk követelései miatt.

Az elmúlt bő egy évben igen sokat lehetett hallani arról, hogy a Tesla komoly gyártási nehézségekkel küzd. A probléma elsősorban a cég által kínált legolcsóbb elektromos autót, a Model 3-at érinti – igaz, a legfrissebb jelentések szerint a Tesla már tényleg ontja magából a villanyautókat. Úgy tűnik azonban, a termelési "válság" más téren is felütötte a fejét az amerikai cégnél.

A Reutersnek több egykori és jelenlegi Tesla-dolgozó is arról beszélt, hogy nem halad a napelemes tetőcserepek gyártása. Az alkalmazottak szerint amellett, hogy gond van a gyártósorral, Elon Musk sem könnyíti meg a helyzetüket. A Tesla-vezér szigorú esztétikai követelményei szintén hátráltatják a gyártást, amely a Panasonic és a Tesla közti feszültséghez vezetett. (Emlékezetes: hasonlóan állt hozzá a termékfejlesztéshez Steve Jobs is az Apple-nél.)

©

Arról sem a Reuters forrásai, sem pedig a Tesla nem beszélt, hogy számszerűen hogyan is áll most a gyártás, de a lemaradás állítólag olyan nagy, hogy a Panasonic már arra kényszerült, hogy a kifejezetten a Tesla számára készített napelemes elemeknek új vevőt találjon. Egy korábbi Panasonic-alkalmazott szerint a cég már nagy tételben árulja a fotovoltaikus paneleket. A cég nem tagadta, ugyanakkor nem is erősítette meg az értesülést – csupán annyit nyilatkoztak, hogy a Tesla a Panasonic alkatrészeivel kezdi majd meg a tetőcserepek értékesítését.

Hogy ez pontosan mikor következik majd be, egyelőre nem tudni. Elon Musk a múlt héten arról beszélt a befektetőknek, hogy már több száz otthonnak van napelemes tetőcserepe, ugyanakkor később pontosítottak: ebbe már azt is beleszámolták, ahol még csak részlegesen, vagy egyáltalán nem kezdtek bele a szerelési munkálatokba. A hivatalos adatok szerint egyébként Kaliforniában eddig csupán 12 otthont láttak el a Tesla tetőcserepével.

©

A Teslán azonban nemcsak emiatt nagy a nyomás. A cég rengeteg állami támogatást vett fel, hogy létrejöjjön a gyártósor: 350 millió dollárt kaptak a felépéítésére, 275 millió dollárt a berendezésekre, 125 millió dollárt pedig egyéb költségekre. Cserébe a Tesla vállalta, hogy 1460 embert foglalkoztat Buffalóban, 10 év alatt pedig 5 milliárd dollárt költ el New York államban. Sokan azonban kételkednek, hogy ez valóban így lesz – ebben az esetben a Teslának évente 41,2 millió dolláros büntetést kellene fizetnie. A cég állítása szerint jelenleg 600 munkást foglalkoztatnak, és jó úton haladnak afelé, hogy teljesítsék a vállaltakat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Tech

Okostelefont készít a Tesla?

Egy okostelefon elő- és hátoldali paneljét mutató kép jelent meg a neten. El is indult a találgatás: csak nem a Tesla korábban már emlegetett okostelefonjáról van szó?

hvg.hu Tech

Nem kis ígéret: az eddiginél 10x jobb lesz a Tesla "öntudata"

A Tesla eddig az Nvidiával kooperált, hogy az autók önvezető funkciójához – illetve a környezeti viszonyok feltérképezéséhez – szükséges képfeldolgozó chip bekerüljön a kocsikba. Most úgy tűnik, Elon Musk chipfronton (is) saját útjára tereli a Teslát.