szerző:
hvg.hu

Egy gyors kereséssel korábban is rá lehetett jönni, hogy miről is szól a hetek óta országszerte erős marketingkampánnyal megtámogatott Cherrisk, de pénteken hivatalosan is bemutatta új generációs biztosítási modelljét az Uniqa Biztosító.

Hazai inkubátorprogramból lépett elő biztosítási termékké a Cherrisk, melybe a nemzetközi porondon is jelen lévő Uniqa anyavállalata több mint 4 millió eurót fektetett. A pénzt a CherryHub néven létrehozott kft. kapta, melynek fejlesztői 2016 szeptembere óta dolgoznak a két évvel korábban megfogant ötlet megvalósításán.

A magyarországi Uniqa végül pénteken mutatta be a kész insuretech (biztosítási terméket technológiai innovációval ötvöző) terméket, amelyet hétfőtől értékesítneke majd. A vállalat közleménye szerint a koncepció kialakításában "fontos volt, hogy a csapat tagjainak jelentős része a biztosítói szektoron kívülről érkezzen, hiszen ez adta meg arra a lehetőséget, hogy a tradicionális modelleken túlmutató ötletek születhessenek".

A végeredmény a Cherrisk, melynek rendszerében lakás-, casco-, baleset- és utasbiztosítások köthetők az aszali és mobil eszközökre is optimalizált online felületen, csupán néhány adat megadásával egyszerűen megköthetők – ígéri az Uniqa. A biztosíti állítja, nem csak megkötni lehet a szokásos, fiókbéli sorbanállásnál gyorsabban a biztosítást, hanem "egy kár rendezése akár percek alatt is megtörténhet" majd. Az online működés túlmutat az egyszerű weboldalon: a biztosító azt ígéri, a kérdéses eseteket videóhíváson keresztül tisztázzák majd.

Az Uniqa szokatlan módon oldotta meg az edukációs problémát. A Cherrisk rendszerében játékos feladatok formájában tették elérhetővé azt a tudást, mellyel véleményük szerint az ügyfelek könnyebben megóvhatják magukat a káreseményektől. Ez a biztosítónak is érdeke, hiszen minél jobban tud valaki "vigyázni magára" és vagyontárgyaira, annál kisebb eséllyel esik meg vele a minden félnek kényes helyzetet jelentő és költséges káresemény. Aki végigmegy a Cherrisk rendszerében felkínált interaktív, tudásközvetítő tartalmakon, az cseresznyéket gyűjthet, melyeket aztán saját biztosítási díjának csökkentésére fordíthat. Vagy olyan ügyeket támogathat a virtuális gyümölcsök értékével, amelyek a lokális közösségek biztonságának növeléséhez járulnak hozzá.

A budapesti fejlesztéssel megvalósuló innováció létrejötte stratégiai jelentőségű lehet, a magyarországi Uniqa szerint ugyanis sikeres piaci fogadtatását követően az anyavállalat más európai országokra is kiterjeszti a modellt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!