szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kevesebb mint öt év alatt sikerült felhúzni a semmiből a Daxing Nemzetközi Repülőteret, ami nagy mértékben tehermentesíti a Peking 2008-ban megnyitott másik repülőterét.

Befejeződött az új pekingi repülőtér építése, aminek már a terve is igen impresszív volt. A Daxing Nemzetközi Repülőtér – amelyet szeptember 30-án nyitnak majd meg az utasok előtt – egyetlen terminálból áll, amelynek alapterülete 1,4 négyzetkilométer – vagyis nagyobb, mint a londoni Heathrow négy terminálja összesen. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy hatalmas távolságokat kellene megtenni a kapukig.

A repülőtér egyik különlegessége, hogy csillag alakúra építették meg. Ennek köszönhetően az utasoknak a legtávolabbi kapuhoz is csupán 600 métert kell sétálniuk, vagyis jóval kevesebbet, mint a nagyobb európai vagy amerikai reptereken. Erre persze szükség is van, a számítások szerint ugyanis évente több mint 100 millió utas fordul majd meg a terminálban. A repülőtérhez hét futópálya tartozik.

©

A Wired beszámolója szerint az építkezés 9 milliárd fontba, vagyis átszámítva mintegy 3241,44 milliárd forintba került, és kevesebb mint 5 év alatt húzták fel. A Heathrown ehhez képest egy harmadik futópálya 14 milliárd fontba (kb. 5042 milliárd forint) kerül, és leghamarabb 2026-ra készülhet el.

Pekingnek egyébként már van egy másik, hatalmas repülőtere, amit még 2008-ban az olimpiai játékok apropóján nyitottak meg, ám mostanra akkora lett az utasforgalom, hogy nem bírja el a terhelést. A tervezett 85 milliós kapacitása ellenére 2016-ban már 100 millió utast szolgált ki.

©

A Daxingot úgy építették meg, hogy képes legyen ellenállni egy 8-as erősségű földrengésnek is. A hétemeletes épület a világ első olyan terminálja, ahol két indulási szint is van. Minderre az óriási utazóközönség miatt volt szükség.

A repülőtér "papírmentes" is lesz, a check-in ugyanis arcazonosítással, a poggyász követése pedig mobiltelefonnal történik majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Tech

Különleges manőverek Ferihegyen: egyre többször kell megszakítani a leszállást

Idén, a mai napig kereken száz, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező gép szakította meg leszállását irányítói utasításra vagy a pilóta egyéni döntésére. Ezzel az év végéig minden valószínűséggel megdől az úgynevezett átstartolások 2018-as rekordja. Az átstartolás önmagában nem jelent vészhelyzetet, de különös figyelmet igényel a HungaroControl légiforgalmi irányítóitól.

Veszélyhelyzetben Pintér Sándor a kórházak ura

Veszélyhelyzetben Pintér Sándor a kórházak ura

Pénznyelő portál, balatoni hétvége - erre költött az elmúlt 5 évben az MSZP pártalapítványa

Pénznyelő portál, balatoni hétvége - erre költött az elmúlt 5 évben az MSZP pártalapítványa

Schiffer András: Magánállam közpénzből

Schiffer András: Magánállam közpénzből