szerző:
hvg.hu

Kevesebb mint öt év alatt sikerült felhúzni a semmiből a Daxing Nemzetközi Repülőteret, ami nagy mértékben tehermentesíti a Peking 2008-ban megnyitott másik repülőterét.

Befejeződött az új pekingi repülőtér építése, aminek már a terve is igen impresszív volt. A Daxing Nemzetközi Repülőtér – amelyet szeptember 30-án nyitnak majd meg az utasok előtt – egyetlen terminálból áll, amelynek alapterülete 1,4 négyzetkilométer – vagyis nagyobb, mint a londoni Heathrow négy terminálja összesen. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy hatalmas távolságokat kellene megtenni a kapukig.

A repülőtér egyik különlegessége, hogy csillag alakúra építették meg. Ennek köszönhetően az utasoknak a legtávolabbi kapuhoz is csupán 600 métert kell sétálniuk, vagyis jóval kevesebbet, mint a nagyobb európai vagy amerikai reptereken. Erre persze szükség is van, a számítások szerint ugyanis évente több mint 100 millió utas fordul majd meg a terminálban. A repülőtérhez hét futópálya tartozik.

©

A Wired beszámolója szerint az építkezés 9 milliárd fontba, vagyis átszámítva mintegy 3241,44 milliárd forintba került, és kevesebb mint 5 év alatt húzták fel. A Heathrown ehhez képest egy harmadik futópálya 14 milliárd fontba (kb. 5042 milliárd forint) kerül, és leghamarabb 2026-ra készülhet el.

Pekingnek egyébként már van egy másik, hatalmas repülőtere, amit még 2008-ban az olimpiai játékok apropóján nyitottak meg, ám mostanra akkora lett az utasforgalom, hogy nem bírja el a terhelést. A tervezett 85 milliós kapacitása ellenére 2016-ban már 100 millió utast szolgált ki.

©

A Daxingot úgy építették meg, hogy képes legyen ellenállni egy 8-as erősségű földrengésnek is. A hétemeletes épület a világ első olyan terminálja, ahol két indulási szint is van. Minderre az óriási utazóközönség miatt volt szükség.

A repülőtér "papírmentes" is lesz, a check-in ugyanis arcazonosítással, a poggyász követése pedig mobiltelefonnal történik majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Tech

Különleges manőverek Ferihegyen: egyre többször kell megszakítani a leszállást

Idén, a mai napig kereken száz, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező gép szakította meg leszállását irányítói utasításra vagy a pilóta egyéni döntésére. Ezzel az év végéig minden valószínűséggel megdől az úgynevezett átstartolások 2018-as rekordja. Az átstartolás önmagában nem jelent vészhelyzetet, de különös figyelmet igényel a HungaroControl légiforgalmi irányítóitól.

Edward Snowden: Az emlékeinket már nem tudjuk kitörölni

Edward Snowden: Az emlékeinket már nem tudjuk kitörölni

Máris beperelték a Burger Kinget a műhúsos burgere miatt

Máris beperelték a Burger Kinget a műhúsos burgere miatt

Ez a tuti: a dolgozóknak nem kell bért adni, és járulékot sem kell fizetni utánuk

Ez a tuti: a dolgozóknak nem kell bért adni, és járulékot sem kell fizetni utánuk

Kósa a menekültek éheztetéséről: A turisták sem kapnak enni a magyar államtól

Kósa a menekültek éheztetéséről: A turisták sem kapnak enni a magyar államtól

Matolcsyékat nem zavarja a 334 forintos euró, azt is elmondták, miért

Matolcsyékat nem zavarja a 334 forintos euró, azt is elmondták, miért

Vashiány? Íme az öt leginkább veszélyeztetett csoport!

Vashiány? Íme az öt leginkább veszélyeztetett csoport!