szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A napokban bemutatott Galaxy Note10-re váltáshoz csinálna kedvet régebbi telefonjain a Samsung, de módszere bosszantja a Galaxy-tulajdonosokat.

Értesítés formájában érkező reklámokkal spameli a Samsung a régebbi Galaxy-telefonok tulajdonosait: mindenképpen fel szeretné hívni a figyelmet legújabb csúcstelefonjára, a Galaxy Note10-re.

Legalább három, a Galaxykra előretelepített alkalmazás küld értesítéseket a Note10-et reklámozva. Ezek az appok a Bixby, a Samsung Pay és a Samsung Push szolgáltatás (ez utóbbi csak Samsung-telefonok számára készült frissítéseket és értesítéseket terjeszt). A Bixby azt szeretné, ha a felhasználó kérdezne az újdonságról: Kíváncsi a Note10-re? Kérdezze a Bixbyt! – mondja a digitális asszisztens.

A Samsung Pay pontokat kínál, ha valaki megnézi a Note10 termék oldalát, a Samsung Push szolgáltatás pedig egyszerűen csak csíkhirdetéseket jelenít meg.

A Samsung még arra is ügyelt, hogy megnehezítse a Bixbyn keresztül szállított reklám letiltását, arra kényszeríti a felhasználókat, hogy menjenek a Bixby beállításaihoz, és ott tiltsák le a marketingértesítéseket.

Az Android Police gyors gyűjtése szerint nem minden Galaxy-tulajdonos örül ennek, többek háborognak a Twitteren, nem értik, miért próbál a Samsung egy ilyen drága készüléket rátukmálni azokra, akik vettek már egy nem is olcsó Galaxy-telefont (például tavaly egy Galaxy Note9-et), és miért zargatja őket folyamatos értesítésekkel. Abban persze semmi rossz sincs, ha a Samsung büszke az új okostelefonjára, de nem biztos, hogy a legügyesebb húzás emiatt reklámokkal bombázni a saját ügyfeleit.

Akik egyébként legalább annyira ludasak a jelenségben, mint a gyártó. Mint a fentebbi, Samsung Pay értesítéseiről készült képernyőképen is látható, a felhasználó másoktól is fogad hirdetéseket, jelen esetben egy Groupon-kedvezmény is feltűnik a samsungos ajánlatok fölött.

Hasonló, vitatott önpromóba korábban már az Apple is belefutott. Ezt legutóbb annak kapcsán idéztük fel, hogy júniusban több Huawei telefonon egyszer csak olyan háttérképek jelentek meg, melyekbe harmadik fél hirdetését égette a gyártó.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!