szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy nemzetközi szereplőket is felvonultató konferencián olyan géptípust mutatott be az Airbus, amely szó szerint egy hatalmas vasmadárnak tűnik. A dizájn persze jó okkal lett ilyen.

A repülésszakma képviselői régóta keresik a megoldást, hogyan lehet úgy nagy kapacitású utasszállítókat gyártani, hogy közben a gép fogyasztását csökkentik, környezetkímélőbbé téve ezzel a teljes ipart. Ötletekből nincs hiány, egy nemzetközi konferencia résztvevői nemrég pedig újabbakkal bővítették a repertoárt. A sorban egy ismerős szereplő is feltűnt.

[Valóban szégyen repülni?]

A Boeing legnagyobb vetélytársának számító Airbus is előadott a Royal International Air Tattoo nevű rendezvényen, ahol egy érdekes dizájnnal keltették fel a figyelmet. A Bird of Prey egy még kidolgozás alatt álló koncepció, és talán soha nem is valósul meg, mindenesetre érdekes látni, hogyan képzeli el a repülés jövőjét a francia székhelyű gyártó:

Az Airbus a sasok jellegzetes formáját átdolgozva készítette el a dizájnt, így a vasmadár jelző ez esetben (majdnem) szó szerint értendő: a gép szárnyai épp úgy végződnek, ahogy az állaté, a hátsó rész pedig a farktollra emlékeztet.

A gyártó a különleges dizájnt a (költség)hatékonysággal indokolja: a Bird of Prey 30-50 százalékkal kisebb fogyasztás mellett üzemel, mint a jelenkori géptípusok, ami a spórolás tekintetében hatalmas előrelépésnek tűnik.

©

Az Airbus egyik első embere, Martin Aston is utóbbit emelte ki a formaterv ismertetésekor, hozzátéve, hogy a tervezés nem elsősorban a kényelmet szolgálja. Nagy szükség van rá ugyanis, hogy a repülés fenntartható legyen, hiszen az üzemanyag nem állandó tényező, előbb-utóbb elfogy. Az Airbus egyébként nem csak új dizájn elkészítésével járulna hozzá ehhez.

Olyan megoldásokon is törik a fejüket, melyek alapanyagát maga az anyatermészet szolgáltatja.

A kapacitással amúgy már most sincs probléma: az Airbus idén márciusban jelentette be, hogy elkészült hatalmas repülője, a Beluga XL új példánya.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
45-tel emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma, és meghalt két beteg

45-tel emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma, és meghalt két beteg

Donald Trump hajmosási panaszai miatt módosulhatnak a szabályok az Egyesült Államokban

Donald Trump hajmosási panaszai miatt módosulhatnak a szabályok az Egyesült Államokban

Éppen egy gleccsert vizsgált a 68 éves klímakutató, amikor szakadékba zuhant

Éppen egy gleccsert vizsgált a 68 éves klímakutató, amikor szakadékba zuhant