szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Külső cég vizsgálja meg, helyesen kezeli-e a közösségi oldal a gyűlöletbeszédet tartalmazó bejegyezéseket. Szakértők szerint Mark Zuckerbergék így próbálják kifogni a szelet az ellenük bojkottot hirdetők vitorlájából.

Az utóbbi időben számos vállalat csatlakozott az amerikai civil szervezetek által kezdeményezett „Stop Hate for Profit” kampányhoz, amelynek szervezői szerint az oldal keveset tesz annak érdekében, hogy kiszűrje a rasszista és gyűlöletkeltő tartalmat. A cél minél több nagy céget meggyőzni arról, hogy szüneteltesse hirdetéseit a közösségi platformon, így nyomást gyakorolva a szabályozás módosítása érdekében. A felhíváshoz olyan vállalatok is csatlakoztak, mint például az Unilever, a Starbucks, a Ford Motor vagy a Coca-Cola.

Kedden Mark Zuckerberg, a közösségi portál alapító-vezérigazgatója a vállalat globális marketingjét irányító alelnökkel, Carolyn Evertonnal, a feddhetetlenségért felelős Guy Rosen alelnökkel és Neil Potts közpolitikai alelnökkel együtt videókonferenciát tartott egyes, a portálon hirdető vállalatok képviselőivel.

Komoly bajban Zuckerberg: a Coca-Cola és az Unilever is bojkottálja a Facebookot

Mark Zuckerberg péntek este nagy változásokat jelentett be: megjelölik a problémás posztokat, de ha hírértékük van, nem törlik őket.

A Facebook bejelentette, hogy megbízzák a Media Rating Council (MRC) nevű, médiakutatásokkal foglalkozó céget annak felülvizsgálatával, hogy a portál megfelelően kezeli-e, illetve eltávolítja-e a gyűlöletkeltő bejegyzéseket és tartalmakat.

Továbbá azt is bejelentették, hogy a jövőben az oldalon elsőbbséget biztosítanak a forrásmegjelöléssel ellátott, átlátható információknak, az újságírók által írt szövegek közzétételének

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A bojkott, amit meg fog érezni a Facebook: a Verizon sem hirdet, amíg Trump szabadon garázdálkodhat

Az Egyesült Államok egyik legnagyobb telekommunikációs vállalata a Verizon is csatlakozott azon vállalatok köréhez, akik ultimátumot adtak a Facebooknak: határozatlan időre leállítják a Facebookon és az Instagramon futó hirdetési kampányaikat, amíg Zuckerberg vállalata kivételezik Donald Trumppal, és olyan bejegyzéseit hagyja az oldalon, amilyenekért mással már rég elbántak volna.