szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mostanáig közel két tucat nagyvállalat jelentette ki, hogy meghatározatlan ideig nem ad fel hirdetést a Facebookon. A legnagyobb nevek között ott az Unilever, a Mozilla, a Honda és a Starbucks is.

Nem túlzás azt állítani, hogy komoly bajban van a Facebook. Olyasmi történt a céggel, ami az elmúlt 16 évben egyszer sem: tömegével kezdtek elfordulni tőle a hirdetők. Az amerikai Anti-Defamation League (ADL) nevű szervezet néhány hete hirdetett bojkottot a közösségi oldal ellen a platformon terjedő álinformációk és a gyűlöletbeszéd miatt. Az ADL arra buzdítja a cégeket, hogy ne hirdessenek se a közösségi oldalon, se pedig a szintén a Facebook tulajdonában álló Instagramon. A kezdeményezéshez nemrég csatlakozott a Verizon, majd a Coca-Cola és az Unilever is, összesen pedig 22 vállalat jelezte egy ideig biztosan nem fog hirdetni a közösségi oldalon. Eddig ők csatlakoztak a bojkotthoz:

  1. Ben & Jerry's – jégkrémgyártó
  2. Unilever – fogyasztási cikkeket gyártó óriásvállalat
  3. Verizon – telekommunikációs vállalat
  4. The North Face – túrafelszereléseket gyártó cég
  5. REI – túrafelszereléseket és sporteszközöket gyártó cég
  6. Patagonia – túrafelszereléseket és ruházatot gyártó cég
  7. Arc'teryx – túrafelszereléseket és kiegészítőket gyártó cég
  8. Eddie Bauer – ruházati üzletlánc
  9. Rakuten Viber – a Viber mögött álló cég, az online kereskedelmi és pénzügyi szolgáltató Rakuten-csoport tagja
  10. Dashlane – jelszókezelő szoftvert készítő cég
  11. Magnolia Pictures – filmforgalmazó
  12. Eileen Fisher – ruházati cég
  13. Upwork – munkaerő-közvetítő cég
  14. Honda – jármű- és gépgyártó óriásvállalat
  15. Birchbox – kozmetikai termékeket árusító cég
  16. Lululemon – sportruházatot és kiegészítőt gyártó vállalat
  17. Levi Strauss & Co. – ruházati termékeket gyártó cég
  18. The Coca-Cola Company – üdítőital- és szirupgyártó óriásvállalat
  19. Dockers – ruhákat gyártó cég
  20. Mozilla – szoftvergyártó cég
  21. JanSport – hátitáskát gyártó cég
  22. Starbucks – nemzetközi kávéházlánc

Mark Zuckerberg még pénteken komoly változásokat jelentett be az adatkezelésben, de ez egyelőre nem bizonyult elégségesnek.

Ha szeretne tudni a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!