szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Facebook a Ray-Bannel közösen fejlesztette ki az első okosszemüvegét, amelynek legfőbb érdekességét az jelenti, hogy az eszköz pont úgy néz ki, mint a hagyományos napszemüvegek.

Egy ideje már lehetett arról hallani, hogy a Facebook egy új eszközzel szeretne piacra lépni, nemrég pedig az is kiderült, hogy ez egy okosszemüveg lesz. A cég szerdán árulta el a bemutató dátumát, azonban néhány órával korábban mégis minden kiszivárgott a készülékről. És most már azt is tudjuk, hogy valóban a Facebook fejlesztését láthattuk a kiszivárgott képeken.

A cég magyar idő szerint csütörtök este rántotta le a leplet a Ray-Bannel közös fejlesztéséről, az okosszemüvegről. A Ray-Ban Stories bizonyos szempontból nem újdonság, a képességeinek egy részét ugyanis láthattuk már más eszközökben – például a Google készülékében, vagy épp a Snapchat szemüvegében.

Facebook

A Facebook két kamerával szerelte fel a készüléket, amellyel fotókat és videókat is készíthetünk. A beépített hangszóróknak köszönhetően audio tartalmakat is hallgathatunk vele, valamint fogadhatjuk a beérkező hívásokat.

Facebook

Az igazi különlegességét sokkal inkább a dizájn adja, mostanra ugyanis eljutott oda a technológia, hogy Facebook és a Ray-Ban képes volt egy teljesen átlagosnak kinéző napszemüvegbe beleszuszakolni mindent, ami okossá teszi. Ránézésre az egyetlen különbséget a hagyományostól a két kamera jelenti.

Facebook

A kamerák 5 megapixelesek, a készülék belseje egy Qualcomm Snapdragon processzort rejt, van benne hangszóró, touchpad és három mikrofon.

Az első tesztek alapján a kamera ahhoz képest, hogy 5 megapixeles, meglepően jó képet ad, és viszonylag rázkódásmentes felvételt lehet vele készíteni.

A szemüveg sikerét valószínűleg az határozza majd meg, hogy mennyire vagyunk képesek megbízni, vagy épp elfogadni egy ilyen kütyüt. Az ugyanis csak egy dolog, hogy az okostelefonok kameráihoz már hozzászoktunk, de itt egy potenciálisan folyamatosan figyelő szemüvegről van szó, amivel bárhol, bárkit le lehet fotózni/videózni.

A Facebook szerint a kamerák működését egy világító LED jelzi majd, ez azonban még nem biztos, hogy kellően megnyugtatja az embert. Pláne nem erős napfényben, ami miatt esetleg kevésbé lehet észrevenni a LED fényét.

Facebook

A cég többféle színben dobja majd piacra a kütyüt, ami 299 dollárba kerül majd. Ez nagyjából 88 ezer forintot jelent, ami elsőre nem sok, egy drágább, minőségi márkás napszemüveg sem sokkal olcsóbb. Azt még nem tudni, hogy Magyarországon kapható lesz-e.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!