100 Tesla erejével megy az új vonat, és közben rengeteg üzemanyagot spórol
Új szintre emelte a Wabtec és a Carnegie Mellon Egyetem a villanyvasút fogalmát: bemutatták a világ első olyan, hibrid meghajtású vasúti járművét, amelynek akkumulátorok biztosítják az energiát.
hvg.hu
A Wabtec szerint a szerkezet nagyjából 100 Tesla autóval ér fel, és jelentősen csökkentheti a szén-dioxid kibocsátását a vasúti áruszállítás terén. A Digital Journal beszámolója szerint az elektromos meghajtás a dízelmotorral együtt használható, ennek köszönhetően nagyjából 11 százalékkal kevesebb üzemanyagra, és szintén 11 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátásra lehet számítani.
Az FLXdrive tesztje az év elején már sikerrel lezajlott. Kaliforniában három hónap leforgása alatt nagyjából 21 ezer kilométert tett meg a maga 195 ezer kilogrammos súlyával. A szerelvénybe összesen 18 ezer lítiumioncellát szereltek be, így 4400 lóerő teljesítményről beszélhetünk. A fékezéssel keletkező energiát elektromos árammá alakítja a szerelvény.
A vonatban egy mesterséges intelligencia segíti a sebesség szabályozását, hogy az üzemanyag felhasználása optimális legyen.
A cég eközben már dolgozik egy második generációs vonaton is, ami 30 százalékos üzemanyag-megtakarításra lehet képes.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el, vagy egyszerűen távoznak, például Romániába. Közben egyre agresszívebben hódítanak az indiai és kínai szállítók.