szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Google kereső piaci dominanciája ma már olyan hatalmas, hogy a többi szolgáltatás eltörpül mellette. A vállalat ugyanakkor állítja: erről végső soron nem ők tehetnek.

A Google hosszabb ideje küzd azokkal az ügyekkel, amikben piaci erőfölényének tisztességtelen kihasználásával vádolják őket. Az uniós versenyhatóság nemrég például sok milliárdos büntetést szabott ki rájuk, ezt azonban a cég egyáltalán nem akarja kifizetni, így pereskedésbe kezdtek. És a minap zajlott is tárgyalás, igen meghökkentő állításokkal.

Ahogy arról a Bloomberg hírt adott, a Google ügyvédei azzal érveltek a meghallgatáson, hogy a cég sikere a kiugró felhasználói érdeklődéssel magyarázható: a vállalat szerint ha például a Microsoft Bing keresőmotorját nézzük, akkor az ott leggyakrabban keresett kifejezés a Google. Ennek azonban nem a cég az okozója, hanem az internetezők – magyarázták. Alfonso Lamadrid, a cég ügyvédje még hozzá is tette, ebből is látszik, hogy a felhasználók választhatnak, ők pedig láthatóan egy dolgot választanak: a Google-t.

[Brutális összegbe kerül, hogy amikor egy iPhone-os megnyitja a keresőt, akkor a Google jöjjön elő]

A Gizmodo szerint ez az érvelés főként azoknak lehet ismerős, akik szorosan követik a Google vezérigazgatójának beszámolóit. Sundar Pichai néhány éve ugyanis kísértetiesen hasonló gondolatokat fogalmazott meg, amikor az európai versenyhatóság 4,3 milliárd eurós bírsággal sújtotta az amerikai céget. Ezt a büntetést azért kapták, mert az Androidban alapértelmezetten a Google keresőmotorja jelenik meg, így viszont a versenytársak jelentős hátránnyal indulnak.

Pichai akkor egy hosszabb bejegyzésben arról értekezett, hogy a Google soha nem tiltotta, hogy a felhasználók áttérjenek más megoldásokra. Ez így is van, arra viszont már nem tért ki a vezérigazgató, hogy a cég mekkora összegeket költött arra, hogy a Google tudásban és teljesítményben is a versenytársak fölé emelkedjen. Így hiába is választana alternatív szolgáltatást az internetező, az a termék biztosan nem nyújt olyan élményt, mint a Google. Ennek azonban már semmi köze a népszerűséghez, hiszen a cég volt az, aki a termékét fejlesztette és okosította.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!