szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Március 1-től új néven működik tovább a Telenor Magyarország Zrt.: Yettel lesz belőlük – néhol ponttal, néhol pedig anélkül a végén. A váltás miatt több kérdés is megfogalmazódhatott az ügyfelekben, amelyeket alább igyekszünk megválaszolni.

Egy ideje már hallani lehetett arról, hogy a Telenor Magyarország nevet vált, arra azonban szinte senki nem számított, hogy a szolgáltató egy egzotikusan csengő kifejezést választ majd: Yettel – a vizuális elemekben, például a logóban egy szóvégi pont is hozzátartozik az új névhez.

A változtatás a PPF-csoport három Telenor néven működő telekommunikációs vállalatát érinti, Magyarországon, Szerbiában és Bulgáriában. A folyamat hivatalosan március 1-ig tart – a telenorosok onnantól yettelesek, a Telenor maga pedig Yettel lesz. A témában felmerült kérdések száma azonban azóta sem csökkent: mit jelent ez a szó? Honnan jött? És biztosan úgy kell ejteni, ahogy elsőre gondolnánk, vagyis j-vel?

Utóbbi kérdést már meg is válaszolta a cég egy február 1-jén megjelent videójában. Íme:

A szó jelentése és eredete viszont még tisztázásra szorul. Az például nagyon biztos, hogy a Yettelnek semmi köze az ismert Forma–1 pilótához, Sebastian Vettelhez, hiába is terjednek ilyen mémek.

Arra azonban jól következtettek a netezők, hogy a Yettelben lévő „yet” az angol „yet to come” kifejezésre is utalhat. Ez magyarul annyit tesz, hogy a legjobb dolgok csak ezután jönnek. A szó másik részében lévő „tel” szintén erős utalás a „telefon”, illetve „telekommunikáció” szavakra.

A konkrét jelentés viszont ezekből sem tudható meg, így a felhasználók kíváncsisága nagyon is érthető. A választ a Kreatív új cikke adta meg, amely a témában indítandó reklámkampány részleteit taglalja. E szerint a Yettelnek nincs specifikus jelentése. Ahogy a kampány leírásában fogalmaznak, a Yettel „azt fogja jelenteni az embereknek, amilyen tartalommal megtöltjük.” A „Yettel” maga pedig egy újonnan fejlesztett szó.

A bevezető hirdetéseket az új márkaarculatért felelős londoni SomeOne in London fejlesztette, a vonatkozó kampányfilm pedig a szintén londoni Forever Betához kötődik. Az első ilyenben egyébként Pálmai Anna színművész hangján hallható az új márkanév.

A Kreatív szerint a bevezető kampány február 28-ig fut majd a tévében, a rádióban, a kültéri, a digitális, illetve közösségi médiás felületeken, valamint a márka üzleteiben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!