A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A USS Gerald R. Ford az Egyesült Államok haditengerészetének eddigi legmodernebb repülőgép-hordozója. Sokáig építették, mert sokféle probléma volt vele.
Immár teljesen üzemkész, így pedig elindulhatott első bevetésére az Egyesült Államok haditengerészetének legkorszerűbb repülőgép-hordozója, a 13 milliárd dollárból épített USS Gerald R. Ford. Ez a pillanat azért is hangsúlyos, mert az amerikai haditengerészet csaknem 40 éve nem állított szolgálatba újabb generációs repülőgép-hordozót. (A USS Kennedy és a USS Enterprise, a következő két Ford-osztályú monstrum építése már folyamatban van.)
A USS Gerald R. Ford első bevetésén a NATO-szövetségesek és partnerek mellett hajt végre gyakorlatokat az Atlanti-óceánon. A témában kiadott hivatalos közlemény szerint a bevetés lehetőséget ad arra, hogy a haditengerészet átfogó képet kapjon a Ford műveleti képességeiről, és be is mutassa azokat. A gyakorlat nagyjából 6 hónapig tart.
A hordozó építése hivatalosan 2009 novemberében kezdődött, és eredetileg már 2017-ben befejezett (vagyis aktív szolgálatra kész) állapotba kellett volna kerülnie. Azonban a gyártás közben felmerült sorozatos hibák miatt az átadó rengeteget csúszott. A munka befejezését főleg az új technológiai megoldásokban talált anomáliák hátráltatták, és mivel a hadsereg ilyen irányú tapasztalatokkal csak alig rendelkezett, a javítás is hosszabb időbe telt. (A repülőgép-hordozókat a legtöbb esetben öt év alatt elkészítik.)
A Ford esetében egy szokatlan probléma is felmerült: csak utóbb derült ki, hogy a WC-k tisztán tartása akár dollárszázezrekbe is kerülhet, mivel olyan szennyvízelvezetési-rendszert építettek ki benne, aminek a rendszeres tisztítása savas öblítéssel zajlik. Ennek pedig komoly költsége van. A hajó egyébként kétsávos radarrendszerrel és az elektromágneses „katapultokkal” is rendelkezik, amik abban segítenek, hogy a repülők gond nélkül startolhassanak és landolhassanak.
A Fordon egyszerre akár 4000 ember tartózkodhat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.