szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A HR-ben a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata már nem csak a jövő megoldásait jelentik – hívja fel a figyelmet a magyar tulajdonú HR-szolgáltató, a WHC. A vállalat mesterséges intelligencián alapuló chatbotja a külföldről érkező munkavállalók koordinálását és a velük való mindennapi kommunikációt könnyíti meg.

A McKinsey tanácsadó cég a koronavírus-világjárvány kellős közepén, még 2020-ban jutott arra, hogy a pandémia négy évvel gyorsította fel a digitális átalakulást, a vállalatok által implementált digitális technológiák közül pedig számos megoldás maradt velünk hosszú távon is – ilyen például az online kommunikáció hangsúlyos jelenléte. Legyen szó csapatmegbeszélésről vagy interjúelbeszélgetésről, a webes videóhívások például már mindennapjaink részét képezik, akárcsak az, hogy a munkavállalókkal sokszor nem egy kolléga, hanem egy algoritmuson alapuló digitális eszköz, például chatbot kommunikál – emlékeztet a WHC.

A cég közleményében idézi az IDC tavalyi prognózisát is, amely alapján a világ 2000 legnagyobb vállalatának 60 százaléka fog 2023-ra mesterséges intelligencia- és gépitanulás-alapú munkavállalói menedzsment-megoldásokat alkalmazni, 2024-re pedig 80 százalékuk fog algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközt használni a munkavállalók koordinálására, képzésére. A tendencia már ma is tetten érhető: a PwC elemzése szerint a nemzetközi vállalatok HR-megoldásainak már közel fele, 40 százaléka dolgozik mesterséges intelligenciával.

Mesterséges intelligencia elemzi az alkalmazottakat: mit árul el a dolgozókról az SAP új szoftvere?

Rejtett tehetségek felfedezése, új kihívásokhoz legalkalmasabb csapatok felépítése, integrált tehetséggondozási stratégiák felállítása és még sok más HR-feladat kap digitális támogatást az SAP nemrég bemutatott új moduljai által.

Szakértők szerint a 2023-as év meghatározó digitális technológiája lehet továbbá a mobil-HR-applikációk alkalmazása: ahogy egyre több vállalat tér át a pandémia utáni vegyes munkavégzésre és alkalmaz hibrid munkamódszereket, úgy növekszik a kereslet a gyors és praktikus alkalmazások iránt. Az irodai környezeten kívüli használhatóság igénye számos HR-funkció esetében megjelenik, legyen szó bérszámfejtésről, munkaerő-koordinálásról vagy kommunikációról.

A Verified Market Research 2022-ben megjelent, HR-szektorra vonatkozó prognózisa alapján 2028-ra a nemzetközi HR-szoftver-piac értéke várhatóan eléri a 33,57 milliárd dollárt, ebben pedig jelentős szerepet fog játszani a HR-alkalmazások elterjedése.

Mindezt annak kapcsán gyűjtötte össze az egyik legnagyobb magyar tulajdonú HR-szolgáltató, a WHC Csoport, hogy új chatbot indítását jelentette be, amely megkönnyítheti a külföldről érkező munkavállalók koordinálását és a velük való mindennapi kommunikációt. Közölték: a Jackie Chat-re keresztelt, mesterséges intelligencián alapuló chatbotot felvértezték azzal a tudással, amivel a kölcsönzött állomány menedzselése tekintetében a WHC-s szakemberek rendelkeznek. A chatbot a nap minden percében rendelkezésre áll, a munkavállalók így azonnali választ kapnak minden kérdésükre.

Válaszol a betegek kérdéseire, sőt már egy orvosegyetemi vizsgán is átment a pécsi egyetem új chatbotja

Egy orvosegyetemi neuropszichológia írásbeli vizsgán már átmegy a pécsi orvostudományi kar (PTE ÁOK) és az IBM által közösen fejlesztett, mesterséges intelligencia által működtetett chatbot. Star Trekbe illő virtuális orvos egyelőre még nem lesz a fejlesztésből, ám a bonyolult műtéti eljárások során az orvost segítő, vagy a laikusok számára pontos és érthető egészségügyi tanácsokat adó asszisztens már lehet.

A WHC-nél remélik, a chatbot alkalmazásának köszönhetően egyszerűsödik a kölcsönzött munkavállalókkal való mindennapi kommunikáció, valamint növekszik az elégedettségük is. A WHC munkavállalói számára mindeközben erősödik a munka-magánélet egyensúly, a chatbot segítségével ugyanis már nincs szükség a folyamatos személyes rendelkezésre állásra, hiszen a gyakori kérdések megválaszolásában, a mindennapi segítségnyújtásban a chatbotra tudnak támaszkodni – olvasható a cég közleményében.

A WHC külföldi, kölcsönzött munkavállalóit a Jackie Chat például angol, szerb, ukrán és orosz nyelven is képes segíteni, és fejlesztés alatt van a chatbot indonéz nyelvváltozata is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!