szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gyűlnek a panaszok az Amazonra Angliában, van, akinek egy 2000 fontos, azaz körülbelül 900 000 forintos rendelése helyett érkezett egy pár olcsó cipő. Az illető annak ellenére sem kapta vissza a pénzét az e-kereskedelmi vállalattól, hogy bizonyítékai voltak arra, hogy valóban ezt a csomagot vette át. Az Amazon az esetek kivizsgálását ígéri.

Az online rendelések elterjedése a csalásoknak is megágyazott, januárban például egy brit nő amazonos rendeléséről írtunk, amikor laptop helyett csak néhány csomag kukoricapelyhet talált a kiszállított dobozban.

Ez azonban nem egyedi eset, mint a BBC írja. Korábban cikkeztek arról, hogy egy férfi – szintén az Amazonról – rendelt egy iPhone-t, ám nem kis meglepődésére kutyatápot kapott.

Ezt követően több olvasójuk is hasonló tapasztalatokról számolt be: az esetekben az a közös, hogy mind nagyértékű rendelés, és állateledel, olcsó cipő vagy arcmaszk érkezett meg a megrendelőkhöz.

Az egyik károsult összesen 1420 font (körülbelül 639 000 forint) értékben rendelt egy fényképezőgép-készletet. Amikor a futár meghozta neki a csomagot, az külsőleg jónak tűnt, így átvette azt.

Amikor kibontotta a dobozt, akkor látta csak, mi történt: macskaeledel volt benne, a férfi pedig aggódott, mert tudta, hogy nem lesz könnyű pénzvisszatérítést kérnie. Mivel átvételkor aláírta a papírt, a doboz felnyitása nélkül, az Amazon eleinte megtagadta a kártérítést, ám több levélváltást követően sikerült megegyezni: a rendelés egy részét megkapta, a fényképezőgép maga azonban már nem volt készleten, így végül visszakapta az árát.

Laptopot rendelt egy brit nő az Amazonról, meglepődött, amikor kibontotta a csomagot

Kis híján tönkretette Lizzie Pattison és családja karácsonyát az eset, melynek során az Amazonról rendelt laptop helyett néhány csomag kukoricapehely volt a kiküldött dobozban.

Egy másik esetben egy, a novemberi Black Friday-akcióban rendelt videókártyával volt probléma. Egyrészt az nem érkezett meg karácsonyra (ajándék lett volna), csak január közepén történt meg a kiszállítás. A csomag ebben az esetben is jónak tűnt, ám a kibontását követően kiderült, hogy közel sem az van benne, mint amit rendeltek: rózsaszín sebészi maszkokat találtak a dobozban a videókártya helyett.

Többórányi telefonálást követően sikerült elintézni a pénzvisszatérítést, ehhez azonban – 11 fontért – még vissza kellett küldeniük a maszkokat Amerikába. A pénzt végül február 20-án, közel 3 hónappal a rendelés leadása után kapták vissza.

A további esetekben kézbesítési problémákról és kamera helyett kapott olcsó cipőkről számoltak be a károsultak – utóbbi esetben ráadásul pénzvisszatérítést sem kapott az érintett, hiába bontotta fel a csomagot még abban az üzletben, ahová rendelte, és volt az esetről biztonsági kamerás felvétel, amit az Amazonnak is elküldött bizonyítékként. Végül a bank térítette meg a 2000 fontos – körülbelül 900 000 forintos – kárt.

Az Amazon szóvivője elnézést kért az ilyen esetekért, és jelezték, hogy dolgoznak azon, hogy a jövőben ne történjenek ilyen esetek. Arra is ígéretet tettek, hogy valamennyi esetet kivizsgálnak, és kapcsolatba lépnek az érintettekkel – írja a BBC.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!