szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Meglepő hírek érkeztek az Apple küszöbön álló AR/VR szemüvegéről. Bár a cupertinói cég esetében a meglepő jelző az esetek döntő többségében valami pozitívumra utal, ezúttal viszont a „csodaszemüveg” egy negatívumáról van szó.

Hogy mikor kerül kereskedelmi forgalomba az Apple 3000 dolláros AR/VR szemüvege, arról egyelőre nincs egyetértés, de az körvonalazódni látszik, hogy a júniusi fejlesztői konferencián ott lesz majd a headset a fontos témák között. Arról is megoszlanak a vélemények, hogy hányan lesznek, akik hajlandók ilyen csillagászati összeget fizetni egy elsőgenerációs eszközért. Ráadásul időközben még egy olyan értesülés is napvilágot látott, ami az újdonság egy gyenge pontjára hívja fel a figyelmet.

A Bloomberg neves Apple-elemzője, Mark Gurman számolt be a szemüveghez tartozó külső akkumulátorról, amit a felhasználónak a zsebébe kell tennie, és vezetéken keresztül kapcsolódik majd a headsethez. Az akkumulátor körülbelül akkora lenne, mint egy iPhone kétharmada (esztétikailag olyan, mint egy MagSafe töltő), és egy picivel vastagabb lenne a telefonnál.

Gurman szerint az Apple csökkenteni próbálja a súlyt és a méretet is, azzal viszont nem nagyon tud mit kezdeni, hogy az akku csak 2 órán keresztül tudja működtetni az M2-alapú eszközt. Ez a működési idő meglepő az Apple részéről, tekintettel arra, hogy épp a hosszú akkkumulátoros idő a fő értékesítési pontja más M2-alapú termékeknek (MacBook Air, MacBook Pro). Gurman úgy gondolja, hogy az Apple megpróbálja majd rávenni a felhasználókat, hogy több akkut is vásároljanak.

Future

A hírek szerint az akkumulátorcsomag tartalmaz egy kábelt, amelyet nem lehet leválasztani a töltőcsomagról. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a felhasználók ne tudnának üzem közben akkumulátort cserélni a játékidő meghosszabbítása érdekében, de ez az elválaszthatatlan vezeték az ideálisnál körülményesebbé tenné a dolgokat.

Mindez – véli a Gizmodo – rámutat a modern akkumulátor-tervezés eredendő elégtelenségére. A Meta 1000 dolláros Quest Prója körülbelül 2 óráig bírja, míg az olcsóbb Quest 2 nagyjából 2-3 órányi játékidőt kínál. A közelgő HTC által tervezett Quest Pro-versenytárs állítólag könnyebb lesz, ugyanolyan 2 órás akkumulátor-üzemidővel, és nincs hír külső csomagról. Az Apple-től viszont azt várnánk el, hogy többet nyújt, mint a konkurensei.

Gurman egyébként azt is tudni véli, hogy több, vegyes valóságra áttervezett iPad-alkalmazás is elérhető lesz a headseten, beleértve a könyveket, a kamerát, a FaceTime-ot, a leveleket, a zenét, a Safarit és még sok egyebet. Az Apple egy Fitness+-szerű wellness-alkalmazást is tervez, amely valószínűleg magában foglal néhány egészségügyi és fitnesz funkciót, valamint külön alkalmazásokat az élő sportokhoz és játékokhoz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!